Avatar billede ingenting Nybegynder
21. april 2002 - 22:13 Der er 29 kommentarer

Min comp. går ned??

Min computer er begyndt at genstarte en gang i mellem!! Den kører fint, men nogle gange kan den finde på bare at genstarte sådan helt uhæmmet?? Vi har haft ligende problemer på mit arbejde, her har vi fået skiftet strømforsyningen i computeren, og de virker fint igen nu!!
Det er ikke min cpu som bliver for varm. Den ligger nu på 40 grader, og computeren har stået tændt siden fredag aften, dog med nogle genstarter som den selv laver uhæmmet. Mener I, at det er min strømforsyning som kunne trænge til at blive skiftet??
Avatar billede initializing Nybegynder
21. april 2002 - 22:14 #1
Hmm... er 40 grader ikke også for meget?
Avatar billede initializing Nybegynder
21. april 2002 - 22:15 #2
Kan ikke lige huske hvad det normale er den skal ligge på... Nogen der ved det?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:15 #3
40 grader er ikke for meget - 70! er for meget...
hvilken strømforsyning har du i??
Avatar billede ingenting Nybegynder
21. april 2002 - 22:20 #4
hmm...det er den som ad i da jeg købte maskinen, så jeg ved det faktsisk ikke!! Kan jeg se det med fx Sandra??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:27 #5
hvilket motherboard er det - og hvor mange watt er strømforsyningen på?
hvis den kun er 250watt kan det være problemet
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:28 #6
sandra siger vist ikke noget om strømforsyning :0(
Avatar billede triumph10 Nybegynder
21. april 2002 - 22:29 #7
det kan sagtens være strømforsygningen men det kan også være alt det andet hardware før du investerer i en ny strømforsygning så check lige med andet hardware i din comp.

f.eks.
graffikkort
ram
harddisk
bundkort
cpu
blæser
Avatar billede triumph10 Nybegynder
21. april 2002 - 22:30 #8
prøv dem nu hver for sig
Avatar billede ingenting Nybegynder
21. april 2002 - 22:31 #9
Hvordan vil du have mig til at afprøve dem??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:32 #10
ingenting > hvis du vil ha hjælp blir du altså nødt til at gi noget respons på spørgsmålene.... ellers er det svært at hjælpe
Avatar billede proximus86 Nybegynder
21. april 2002 - 22:33 #11
Ja?
Avatar billede ingenting Nybegynder
21. april 2002 - 22:35 #12
Hvad er det lige for et svar jeg ikke har svaret på?? Jeg ved ikke hvad min strømforsyning hedder og hvor man watt den er på??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:38 #13
dit motherboard aner jeg ikke hvad er
og det er jo svært at sige om det er din strømforsyning der er problemet, når du ikke ved hvad det er for en..
Avatar billede triumph10 Nybegynder
21. april 2002 - 22:40 #14
hvis du nu tror det er strømforsygningen... "tror" også du går ud og køber en ny også "damn" det var sq ikk strømforsygningen der var noget galt med!

så derfor foreslår jeg f.eks.
at du prøver at tage dit gamle graffikkort ud og sætter en vens i eller et af dit eget hvis du nu har flere graffikkort? :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:41 #15
triumph har ret -man skal først prøve alt af, før man investerer i nyt!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:42 #16
- and what are friends for?! ;0)
Avatar billede triumph10 Nybegynder
21. april 2002 - 22:44 #17
tak da metal hansen jeg plejer sq aldrig at have ret! :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2002 - 22:46 #18
*lol*
Avatar billede capra Nybegynder
21. april 2002 - 22:48 #19
der står vel på strømforsyningen hvad det er for en, har du haft siden pillet af og kigget?

Kunne du have indstillet noget software til at genstarte hvis bestemte hændelser opstår? (efter bænding, færdig download eller ved efter systemfejl?)

Har du været i enhedshåndtering og kikket efter fejl?

Prøv lidt af, handling er som regel årsag til de fleste løsninger :)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
22. april 2002 - 07:59 #20
ofte er der i december måned nogle nisser der hopper ind i kabinetter og slikker på reset-ledningen...først har de små sataner afisoleret den med medbragt nisse-saks, ring til politiet
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. april 2002 - 08:02 #21
arne >> har du en forklaring på dit svar, eller skal jeg bare anmelde dig for at være latterlig?!
Avatar billede ingenting Nybegynder
22. april 2002 - 10:34 #22
Jeg har forresten glemt at fortælle, at min comp. tit larmer ved opstart, kunne det ikke også være strømforsyningen, fordi det stopper efter lidt tid...??
Avatar billede capra Nybegynder
22. april 2002 - 13:54 #23
Ingenting>>du må altså selv hjælpe lidt mere til her - vil du ikke lige kommentere mit tidligere indlæg, evt. bare med nej'er hvis du ved at det ikke er relevant?

At den larmer er med al sansynlighed blæseren som har problemer med kuglelejet, skift den, de plejer at koste 40 - 80 kr.

Kunne du ikke tænke dig grundigt om m.h.t. om der skulle være andet som du har observeret, eller vigtigere som du har ændret, siden den kørte fint sidst?

Og lige igen - har du haft den sideplade og kigget ind i computeren overhovedet?

Hvor tit genstarter den? Hvor ofte er det sket? Prøv at komme med nogle facts om den maskin så kunne det være der også kom et svar.

/capra
Avatar billede ingenting Nybegynder
01. maj 2002 - 16:30 #24
Undskyld jeg har været så længe om at svare, men jeg er lige kommet hjem fra rejse, så derfor har jeg ikke kunne svare jer.

Jeg er kommet i tanke om, at min computer er begyndt at opfører sig som beskrevet i mit spørgsmål, siden jeg installerede "Evidence Eliminator". Til Jer som ikke kender dette program, så er det et som foretager en kraftig oprydning af ens PC, såsom temp filer, cookies og filer som ikke bliver brugt mere af Windows!! Jeg ved ikke om det kan være det program, som kan være problemet, fordi det ligger og køre altid i baggrunden også. Det skulle være opdateret til Win XP, som jeg kører.

Hvis I mener at dette kunne være problemet, så må I meget gerne sige til, så vil jeg prøve at afinstallerer dette.

Tak.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. maj 2002 - 17:56 #25
prøv dog at fjerne det, så! og velkommen hjem
Avatar billede ingenting Nybegynder
02. maj 2002 - 22:13 #26
Jeg har prøvet at fjerne det, hjælp ikke!! Jeg har i dag taget mit kabinet af, og rengjort alt inde i min computer, den stod længe og kørte uden problemer, men desværre gik den ned lige før!! Den giver sådan et "klik" fra sig, som om at alt slår fra og genstarter efter lang tid igen!! Jeg prøvede at sætte en finger på den harddisk jeg sidst har sat i, og den var brændende varm i forhold til den anden, kan det evt. være denne som er problemet, det hænger måske også sammen med det klik min computer giver??? Kan man undersøge dette på nogle måder??
Avatar billede ingenting Nybegynder
05. maj 2002 - 22:23 #27
Er der slet ingen som kan hjælpe??
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. maj 2002 - 19:03 #28
Er der evt. nogle der kunne hjælpe her??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:07 #29
lukketid?!