Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 15:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Driver til IBM HD

I system under enhedshåndtering bliver mine HD beskrevet som flg:

Genreric IDE type 47
Genereic IDE type 80

Hvor kan jeg finde en driver der beskriver dem bedre, og finde ud af om den gl 6GB understøtter DMA?

Har prøvet at kigge i windows 98 og IBMs hjemmeside( men er ikke sikker på hvad det er jeg skal finde?)
Avatar billede zoriod Nybegynder
21. april 2002 - 15:10 #1
prøv at se om du ikke kan finde non inde på google.com eller download.com
Avatar billede carstengp Nybegynder
21. april 2002 - 15:11 #2
Det er ikke en driver til HD'en i hvertfald. snarer en driver til bundkortet
Avatar billede benno8 Nybegynder
21. april 2002 - 15:44 #3
Prøv at åbne kabinettet til PC'en. På din 6GB HD er der et serienummer/modelnummer. Med dette kan du finde alle specifikationer på IBM's website. Ellers post det her, så skal jeg nok finde ud af det for dig.
Men generelt er det min erfaring at Windows' indbyggede drivere til HDD er ganske fine.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 16:22 #4
Her kommer seriel nr

IBM 6 GB    SG0G7046

IBM 60 GB      TZN7496

Begge HD understøtter DMA, men det virker som om at 6GB ikke er glad for den indstilling, da den swapper voldssomt, så en ny specific driver kan måske hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 16:49 #5
uups , en lille fejl

IBM 60 GB HD  TZNC7496
Avatar billede benno8 Nybegynder
21. april 2002 - 16:52 #6
Kan du ikke lige poste model#. Kan ikke bruge serienummeret til noget, da det vist kun er IBM som kan bruge det internt. :-)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
22. april 2002 - 07:53 #7
du skal bruge en driver til din ata-controller som sidder på dit bundkort...fx på nyere bundkort har man ATA100 controllere som kræver driver for at udnyttes optimalt...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2002 - 16:42 #8
Denne ATA100 kontroller, hvor får man en driver til den?, jeg har flashet min bios til nyeste version?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 12:34 #9
IBM 60GXP 60GB

Min nuværende controller er en DMA controller, hvordan kan jeg opgradere den til UDMA, har prøvet med windowsupdate uden held.
Avatar billede benno8 Nybegynder
23. april 2002 - 13:56 #10
Du skal finde ud af hvilket bundkort du har. Så skal du hente de drivere. Hvis du ikke selv vedhvor du skal lede, så skriv model/mærke op, så finder jeg et link. På mit bundkort er der en indstilling som hedder Primary master UDMA, som skal stå til auto for at enable det. Prøv selv at chekke det.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 14:13 #11
Acorp Intel 440BX ,slot 1 , Bios 6bx81 Ver 2D
www.acorpusa.com
Avatar billede carstengp Nybegynder
30. juli 2002 - 15:09 #12
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2003 - 22:33 #13
gg
Avatar billede carstengp Nybegynder
21. marts 2003 - 17:04 #14
Fed respons.... - Selv tak!