Avatar billede boye Nybegynder
28. juni 2000 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

-=600=- PWS og WinSock2 ???

Jeg har fundet PWS på min win98se-cd (dansk), den er fra april 99. Jeg prøver på at indtallere det men jeg får den fejlmeddelelse at WinSock2 mangler. Det kan jeg ikke forstå, for winsock2 er integreret i win98. Hvordan får jeg den installation til at virke.
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. juni 2000 - 15:52 #1
mærkelig. For som du siger så burde der være winsock2 på dit win98-styresystem. Prøv alligevel at downloade winsock2 her:
http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/wuadmintools/s_wunetworkingtools/w95sockets2/?RLD=357

/ortrak
Avatar billede boye Nybegynder
28. juni 2000 - 16:40 #2
Nej, man kan ikke downloade winsock2 til 98 fordi det allerede er integreret. Den download du peger på er en version til 95. Men der må da være noget jeg kan gøre, det kan ikke passe at den eneste måde er at slette 98 og installere 95. Det nægter jeg at tro på. Måske har det noget at gøre med at jeg bruger IE5 istedet for IE4, men jeg kan ikke installere IE4 så længe IE5 er installeret, og jeg kan ikke afinstallere IE5, da det er integreret i 98... Det er en værre redelighed... Det undrer mig at der ikke er andre der har haft samme problem.
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. juni 2000 - 18:44 #3
Normalt er responsen i ASP-sektionen temmelig hurtigt, så det tyder desværre nok på, at der ikke er så mange andre der har været ude for problemet. Hvad sker der hvis du downloader patchen og kører den? Hvis du ikke har prøvet det, så ville jeg gøre det, selvom den er til win95. Det kan ikke rigtig skade...

/ortrak
Avatar billede boye Nybegynder
28. juni 2000 - 20:20 #4
Det har jeg prøvet. Så vil den ikke installerer patchen, for den siger at det er den forkerte version og det er det jo også... Idag har jeg også prøvet at formatere harddisken og prøve igen, med henblik på at problemet kunne skyldes at jeg havde pillet ved noget. Men uden held. Jeg håber virkelig jeg finder ud af noget, ellers må jeg vel finde en anden serversoftware :-( , problemet er bare at min downloadhastighed ikke er noget at råbe hurra for...
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. juni 2000 - 22:12 #5
dvs. du har prøvet at formatere harddisken, installere win98 + PWS og det virker stadig ikke?!?

Jeg kan ikke se nogen anden løsning end at prøve at låne en anden Win98 cd-rom og installere win98 + PWS derfra. Jeg ved at det er et skud i tågen men det hele lyder meget mystisk...

/ortrak
Avatar billede flemming Nybegynder
28. juni 2000 - 22:52 #6
Har du installeret "Client for Microsoft network" - ellers virker den nemlig ikke ;=)
Avatar billede flemming Nybegynder
28. juni 2000 - 22:52 #7
PS: StartMenu -> ControlPanel -> NetWork.
Avatar billede danriis Nybegynder
29. juni 2000 - 09:55 #8
Jeg har haft det samme problem !!

Ligesom dig formaterede jeg min harddisk, og det virkede!!

Er du sikker på at du ikke kan finde den rigtige version (til win98) på Microsoft's hjemmeside ???

Prøv at søge under WINSOCK2 +UPDATE
Avatar billede ahl Nybegynder
29. juni 2000 - 18:31 #9
Prøv at installere Windows igen.
Der må havde sket em fejl, og der må være flere programmer der ikke virker, for stortset alle netværks-programmer bruger winsock!
Avatar billede nktarget Nybegynder
30. juni 2000 - 14:30 #10
Du skal prøve at installere TCP/IP, enten på dit netværkskort eller på et opkaldskort
Avatar billede boye Nybegynder
30. juni 2000 - 16:58 #11
-Og man kan ikke download winsock2 til 98, da det er integreret!!! Det var i hvertfald det jeg kunne forstå på de sider jeg læste om det...
Avatar billede boye Nybegynder
30. juni 2000 - 21:01 #12
OK, nu har jeg formatteret (for anden gang i den her uge), og lagt en andens w98se ind. Og nu virker det pludselig. Men jeg ved ikke helt med pointene. Mit spørgsmål gik jo på at få det til at virke i stedet for at slette hele lortet. Jeg prøvede også flemmings metode. Den virkede til dels, men så var der stadig problemer med TCP/IP, selvom det også var installeret. Men efter jeg lagde det andet windows ind virker det. Tak alle sammen, selvom jeg ikke er sikker på hvem jeg skylder æren. Nu deler i altså bare pointene...