Avatar billede sting Nybegynder
20. april 2002 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP Hvordan laver man en god scroll funktion i flash 5

Hej

Jeg er rimelig ny i brug af flash.

Jeg skal lave en scroll funktion i flash 5 som skal referere til et text dokument.

Jeg har prøvet mange tutorials, men har ikk fundet den rigtige endnu. Kan du hjælpe mig.
Avatar billede sting Nybegynder
20. april 2002 - 13:56 #2
Nej, det hjælper mig ikke.
Avatar billede francke Nybegynder
20. april 2002 - 14:01 #3
Avatar billede sting Nybegynder
20. april 2002 - 14:04 #4
nix. Jeg skal have det helt fra bunden så jeg forstår hvad der foregår.
Avatar billede francke Nybegynder
20. april 2002 - 14:09 #5
Avatar billede francke Nybegynder
20. april 2002 - 14:13 #6
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
20. april 2002 - 14:56 #7
Jeg har lagt det ind på www.flashkit.com og ville ikke skrive det igen her inde men du kan da gå der ind og kigge det er ik så svært

http://www.flashkit.com/tutorials/Interactivity/Navigation/Making_a-Patrick_-559/index.shtml
Avatar billede barklund Nybegynder
20. april 2002 - 23:24 #8
Vil du lære det fra bunden. Tekstfelters variabler .scroll og .maxscroll er alt hvad det handler om... .maxscroll kan kun læses og angiver tekstfeltets højeste scroll (1 = ingen scroll). .scroll kan både læses og skrives... .scroll++ scroller fx. en linie ned.

Se Macromedia hjælpen:

http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/functions/scroll.html og http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/functions/maxscroll.html

/Barklund