Avatar billede lisa Praktikant
25. juni 2000 - 16:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ingen oplysninger før Windows skærmbilledet???

Det er virkelig bare mystisk, for de sidste to dage, når jeg har tændt for min pc, så vises der ikke det sædvanlige på skærmen; oplysninger om selve hardware og software o.s.v. inden selve Windoms særmbilledet kommer frem. I stedet er skærmen bare sort, og det første billede der fremkommer, er Windoms skærmbilledet. Jeg aner simpelthen ikke hvad der er sket. Jeg har ikke været inde i bios og pille ved noget som helst. Håber nogen har et godt svar, så jeg kan få det til at køre, som det plejer.
Hilsen Lisa
Avatar billede freebie Nybegynder
25. juni 2000 - 17:40 #1
Windows sucks.....
Hvis lortet kører, så lad den være som den er.
Ellers hard way... Format ...
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
26. juni 2000 - 12:34 #2
Hejsa Lisa,
Der findes forskellige produkter som går ind og laver om i opsætningen af din PC (Deriblandt også din autoexec.bat) og måske har du kørt et sådant?

Prøv at gå ind i autoexec.bat og se om der er skrevet noget foran dine linier som kan skjule oplysningerne...kan altså ikke lige huske, hvad det er der skal stå men står der eks. ;bla foran oplysninger om tastatur så bare fjerne ;bla. Det vil sikkert hjælpe!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede slasher Nybegynder
28. juni 2000 - 18:39 #3
Den linie sen8or refererer til, som skal stå foran linerne i autoexec.bat filen er echo off. Hvis denne linie står der, betyder det, at den gør linien usynlig i opstarts fasen. Aller øverst i autoexec.bat filen står der måske: @echo off, dette gør at alt i den øverste lkinie er usynligt. Hvis du vil se linerne igen i opstart, skal du bare åbne autoexec.bat i en eksempelvis notebook (søg efter den ved at bruge: "søg efter" i start menuen) derefter slet alle echo off, men kun de to ord, ellers fucker du totalt op i din autoexec.bat fil. Når du har fjernet dette, så gem filen, og genstart.
Avatar billede slasher Nybegynder
28. juni 2000 - 18:41 #4
Det var selvfølgelig et svar.