Avatar billede denboj Nybegynder
16. april 2002 - 14:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TDC flame

Nu må det ud.

TDC's kundeservice for adsl kunder er ekstrem irriterende og standardiseret. Jeg er uheldigvis tilkoblet en central (Vanløse) der meget ofte går ned. Det sker normalt en gang i måneden, sædvanligvis et sted mellem søndag nat og mandag morgen. jeg ved ikke om de rebooter serveren eller hvad det er de laver derinde, men sædvanligvis vælter serveren.

Når jeg så forsøger at logge på og ikke kan ved jeg selvfølgelig som sædvanlig at det er serveren der er nede IGEN. Jeg ringer så ind til tech support der altid har samme svar.

"Vi genopretter lige din forbindelse, vent 20 minutter så fungerer det igen"

Ingen argumentation er hårdtslående nok for at få tech supporteren til at forstå at en genoprettelse af min forbindelse IKKE vil få Vanløse serveren op at stå igen.

Normalt tager det 2 til 3 opkald. tidsummet varierer fra dag til dag. kommer an på hvor stor kø de har. normalt et opkald i timen vil jeg sige. Men efter 2 til 3 opkald finder de så endelig ud af efter at man er nød til at tigge dem om ikke at genoprette forbindelsen at man muligvis har brug for en rigtig tech supporter. Der er selvfølgelig 3 dages ventetid på sådan en. Som regel virker forbindelsen igen efter et par dage og den rigtige tech supporter kan så ringe og fortælle at DESVÆRRE var der fejl på centralen, men problemet er løst nu.

Standard proceduren er, har jeg fået vide op til flere gange, at de ikke vil fejlmelde serveren før et vist antal kunder har ringet ind. Jeg har ingen anelse om hvor mange der skal ringe ind, men som regel ser det ud til at det tager et par dage før at nok har opdaget problemet.
Avatar billede hub Nybegynder
16. april 2002 - 14:35 #1
Skift udbyder/klag til Telestyrelsen/lav en "lorteteledanmark" side.

Teledanmark er et arrogant møgfirma. Den største enkeltstående årsag til de enorme telepriser i DK og den ringe opkoblingshastighed - i et af verdens rigeste lande. Håbløst :-(((
Avatar billede denboj Nybegynder
16. april 2002 - 15:19 #2
forøvrigt. Den bedste argumentation for at det skulle hjælpe at genoprette min forbindelse var forøvrigt.

"Jeg arbejder rent faktisk herinde"
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. april 2002 - 16:03 #3
Hjælper de ikke hvis du ber om at snakke med den samme supporter igen efter det 1. opkald, så kan han vel selv se at det ikke hjalp..
Avatar billede denboj Nybegynder
16. april 2002 - 16:20 #4
Nej
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. april 2002 - 16:31 #5
Hehe, trist..

Har du overvejet at skifte udbyder?
Avatar billede denboj Nybegynder
23. april 2002 - 02:21 #6
Tid til at lukke ned. hvad der skete var

Jeg ringede 3 dage i traek for at hoere om der var nok fejlmeldinger. negativ paa den. Jeg fik en teknikker. han maalte min linje og skrev til en anden teknikker at der var fejl paa den. Teknikker 2 maalte fra centralen af og paastod at det var min computer over telehonen men ville gerne komme ud til mig for at checke linjen. da han er hos mig putter han et loop stik i. ringer ind til en ny teknikker der fortæller ham at der er 80 fejlmeldinger på det rack jeg sidder på og de er ved at reparere det mens han er der. Han tager loopet ud sætter stikket tilbage og kører igen. Efter at han er kørt er nettet oppe igen.