Avatar billede anlsoft Nybegynder
16. april 2002 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Netværksfejl..... HJÆLP

Jeg har en Windows 2000 Advance server, som styrer alt lige fra logonserver til 2 andre windows 2000 Prof. til at styre DNS DHCP og wins og Mailserver, mit FANDENS store problem er at mange gange når jeg logger på fra en af Win2000 Prof. maskinerne kommer der fejl, netværksfejl og så kommer den ikke på med profilstyringen fra serveren, men den interne profil.....
Avatar billede opgaven Nybegynder
16. april 2002 - 11:22 #1
Jeg synes du skulle skifte til XP det er meget bedre!
Avatar billede zeidjon Nybegynder
16. april 2002 - 11:34 #2
Du skal huske at hver gang du logger på at du så logger på domænet...

Og ikke lokalt..

Prøv at lave en account som kun er på domænet og ikke lokalt.. og så sæt de rigtige rettigheder og ouèr som du nu vil have... så kan den person ikke få en lokal profil for han kan slet ikke logge på lokalt...

ZeiDjon
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. april 2002 - 11:58 #3
opgaven, hvad er da det for noget bralder at fyre af?

Er brugere sat til at køre med roaming profiles?

Prøv at slet brugernes profiler - både lokalt og på serveren. Log på fra maskinerne igen, så der oprettes friske profiler.

NanoQ
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 12:11 #4
det er en trøst at <opgaven> ikke afleverede det som et svar!
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. april 2002 - 20:58 #5
Det lyder som om du har problemer på selve netværket og at profilen ikke "når" ud til klienterne. Prøv at pilde lat andet end den ene PC af nettet og så lav logon, du gør det samme med den anden bagefter. Hvis den ene af dine maskiner har problemer, har du fundet det netkort der støjer. Andre netværksenheder kan også lave problermer.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede anlsoft Nybegynder
23. april 2002 - 23:44 #6
Jeg er ked af at jeg ikke har skrevet noget før om de inlæg i har skrevet, men mit internet havde fejl i min Router, så jeg måtte sende den ind......
Jeg har prøvet at slette de interne profiles, men det hjælper ikke, jeg vil prøve at se om det kan være en af netkortene der støjer....
Avatar billede anlsoft Nybegynder
23. april 2002 - 23:46 #7
Jeg kan ikke kører med Win XP på min maskine den ville kun en gang derefter er der fejl......
Win XP er mere noget lort på et netværk med serverlogon.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. april 2002 - 00:51 #8
Har du kigget i event loggen ? (det er vel det første træk man gør :-) )