Avatar billede hexo Nybegynder
16. april 2002 - 11:08 Der er 10 kommentarer

Vil lave en ny dansk søgmaskine !

Har gået og tænkt over hvad jeg vil lave på mit domæne , så nu er jeg gået igang med en søgmaskine..

men der er nogen ting der ike helt vil som jeg synes..

er du manden der kan kode asp ,mdb og har tid og lyst og vil være med så skriv !!!!

/hexo
Avatar billede runeevers Nybegynder
16. april 2002 - 20:15 #1
Glem alt om at blive til noget hvis du prøver på at lave en søgemaskine på en access database.

Hvis du er interesseret så har jeg faktisk en access database med ca. 300.000 danske hjemmesider med tittel, url og beskrivelse.

Men hvis du er hooket på at starte noget stort uden at det nødvendigvis skal være med asp og access, så skriv til rune@heickendorf.dk

Jeg er nemlig selv igang med noget jeg tror kunne blive rigtig godt.
Avatar billede hexo Nybegynder
16. april 2002 - 20:29 #2
runeevers : køre den kun i access database ? så vil jeg gerne se på den...!!!!
Ang , det med du er igang med at lave din egen ! så er jeg klar på at lave et sammenarbejde om en stor søgmaskine..
har domæne men kun 10mb server plads lige nu..!

domæne navn : cade.dk !

/hexo
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 20:31 #3
sammenarbejde?? Hvad er det?
Avatar billede runeevers Nybegynder
17. april 2002 - 08:36 #4
hexo > Jeg har ikke brug for domæne/hosting. Det der er brug for er videreudvikling af selve robotten, men jeg går ikke ud fra at du er vild til cgi/perl når nu du ikke kan asp. Men hvis du økonomisk kan spæde til, så kan vi godt finde ud af at dele ejerskabet.

Og med hensyn til mdb søgemaskinen, så ja, den kører kun på access. Derudover har jeg også en søgemaskine i asp der kan søge i databasen samt tilføje nye hjemmesider.
Det skal lige siges at det går ekstremt langsomt, så jeg tror sq du får problemer hvis du har forventlinger om at den skal blive til noget stort.

scholze > En gammel mand har engang fortalt mig at det er relateret til en sammenfoldet A4 ark med soya essens.

Ellers nogen spørgsmål?
Avatar billede layer Nybegynder
03. maj 2002 - 15:58 #5
Han kan trosalt lære det, men det tager sin tid at lære om ASP! Jeg er igang med div bøger og jeg har stadig ikke fattet et bjæk (Måske lidt overdrevet sagt) Men detv er noget stort at sætte sig ind i, og før du laver sådan en side, er det nok en god ide at lære om asp. Hvem kan da også finde på at bare bestille et domæne uden at have en ide om hvad man skal lave (Først laver man siden og så domænet)?
Avatar billede layer Nybegynder
03. maj 2002 - 16:00 #6
PS, er der nogen som kender nogle lidt mere begynder-bøger om ASP og Jave-Scribt, helt fra starten, for jeg forstår ikke så meget af det?

Er det da bare nogle faste koder man skal lære lige som Html eller er der overhodet ingen grænser for hvad man kan lave?
Avatar billede runeevers Nybegynder
05. maj 2002 - 14:15 #7
layer > Jo selvfølgelig er der begrænsninger på hvad du kan lave i ASP, men de er meget få.

Prøv asp tutorial´en på www.html.dk, den er god til nybegyndere.
Avatar billede loukas Mester
25. juli 2002 - 11:35 #8
Jeg har været glad for: Beginning Active Serverpages 3.0

Den begynder fra bunnden, og kigger lidt på komponenter og regExp tilsidst ;-)

At begynde at lave en søgemaskine med access bliver nok ikke det bedste, men det er en god begyndelse at lære access. Så bare gå i gang, det er sådan man lærer det ;-)
Avatar billede jensenjensen929 Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:55 #9
Hvis du vil lave en søgemaskine kan du starte med at linke til www.smaa-el.dk

Held og Lykke
Avatar billede msnilsson Nybegynder
23. november 2002 - 12:18 #10
Lær ASP - start med at lære det basale fra en bog, og derefter kan du finde en masse gode artikler og tips på f.eks. activedeveloper.dk, 4guysfromrolla.com eller her på eksperten.

Lav søgemaskinen som et katalog, for det er ret svært at lave en søgerobot.

Start med at lave søgemaskinen på en Access-database, så kan du altid konvertere til MySQL eller MSSQL hvis du får det luksusproblem at der er for meget trafik til at Access kan styre det (Access-databaser kan så vidt jeg ved håndtere op til 20 samtidige brugere, dvs 20 brugere der kører en forespørgsel samtidig).

Og vælg et tema, som kan adskille den fra generelle søgemaskiner som Jubii - du kan aldrig slå dem på deres hjemmebane.

http://www.forbrugerportalen.dk/ kører på en Access-database - det har ikke givet nogen problemer indtil nu.

Mvh.
Morten Schriver
http://www.forbrugerportalen.dk/webconsult/