Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 11:07 Der er 28 kommentarer

Mapper jeg ikke kan læse,200 Point gives ud for det rigtige svar!

Hej
Jeg havde lagt windows 2000 ind og der legede jeg lidt med sikkerhedsindstillingerne for mapper, brugere osv. og pludselig kunne jeg ikke se nogle bestemte mapper på mit D drev (og nej, jeg er ikke en eller anden nygegynder til det her :D) og det er lidt noget skidt fordi der har jeg en masse ting til at ligge som jeg SKAL have gemt, f.eks. nogle hjemmesider jeg har lavet m.m.
Nu har jeg så lige lagt Windows XP ind i håb om at det bare var selve sikkerhedsindstillingerne som var gået bannanas, men nej, det var det ikke.

Den fejl jeg får hedder noget lign. dette:
"D:\Programmering\ er ikke tilgængelig"
"Adgang nægtet"

så jeg er så desperat at jeg er villig til at give 200 point ud til den person som ved hvad der er galt, så skal det hele selvfølgelig også virke.

Med venlig hilsen
Stefan Thilemann
Avatar billede moernmik.dk Nybegynder
16. april 2002 - 11:10 #1
Prøv evt. at gå i Vis > Mappeindstilinger > Vis > Og så evt. se om der er et eller andet der der står forkert oder so..!!
Avatar billede moernmik.dk Nybegynder
16. april 2002 - 11:11 #2
Det eneste jeg lige pt. kan se måske kunne være problemet.!!
Avatar billede resten Nybegynder
16. april 2002 - 11:14 #3
Kør en system restore 1 dag tilbage.
Start-programmer-tilbehør-systemindstillinger-systemrestore.
Avatar billede jakeman Nybegynder
16. april 2002 - 11:22 #4
Prøv at logge ind med administrator og se om du så ikke kan komme ind i dine mapper!
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 11:26 #5
der er ikke noget at komme efter i mine mapperindstillinger, da jeg jo lige har lagt nyt windows ind her for 20min siden, og det med at køre en system restore kan jeg ikke da jeg jo ikke har nogle gendannelselspunkter, og jeg er logget ind med min administrator bruger
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 11:31 #6
det er fordi de mapper er låst under et tidligere OS, så er det på det nærmeste umuligt at få adgang til dem.

du har selvfølgelig prøvet alt, lige fra at starte i fejlsikker tilstand og i konsolmode.
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 11:35 #7
nej... det har jeg faktisk ikke prøvet :P
men de SKAL altså kunne gendannes, fordi at med min ftp server (RaidenFTPD) der kan jeg GODT SE MAPPEN og gå ind i den, men den vil bare ikke lade mig overføre filerne til et andet drev (den kan selvfølgelig ikke læse dem!)
Avatar billede komp Nybegynder
16. april 2002 - 11:37 #8
Du logger ind som administrator og ikke "bare" som bruger med administrator rettigheder?

Jeg havde det samme problem og jeg kunne redde det ved at gå i fejlsikker tilstand og logge ind som administrator!
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 11:45 #9
jepsen, jeg logger ind som administrator... men den vil stadig ikk lade mig læse dem.

og jeg prøvede også det med fejlsikret tilstand, det virkede heller ikke...
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 11:46 #10
findes der ikke nogle programmer eller lign. som kan gå ind og læse dem?

jeg kunne jo også bare ligge linux ind :P)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 12:01 #11
der findes programmer der kan løse dit problem, jeg kan komme i tanker om ERD Commander, men der skal nok være flere.

Det koster selvfølgelig, men hvad kan du ellers gøre?
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 12:08 #12
den eneste ide jeg har er at smide den disk over i en linux maskine (redhat) og se efter om den kan læse det...

det er bare noget lort det her... det drev der er fucked up er på 80gb... og over halvdelen af de data som ligger der kan jeg ikke læse !!!... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP - jeg vil gøre hvad som helst for et svar der kan hjælpe mig !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 12:19 #13
prøv i kontrolpanel at gå ind i Administration/Lokale sikkerheds politik, her finder du nogle mapper der hedder Lokale politikker med tilhørende undermapper, og en anden mappe der hedder Politikker for softwarebegrænsning.

Gennemgå alle de muligheder der er her, måske finder du den rigtige løsning her.
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 12:23 #14
jeg kan fandme ikke finde noget desværre...
har maxtor ikk lavet et eller andet program som kan finde tabt data ?...
det kunne nemmerlig være at det kunne gøre det, da det er en maxtor disk det drev er på
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 12:27 #15
du kan jo prøve her http://www.maxtor.com/Softwaredownload/

har du allerede prøvet mit forslag, det gik stærkt ;o)
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 12:31 #16
jeg har oss allerede kigget deres software igennem, og jeg kan ikke finde noget som ser ud til at kunne bruges... synes du at det lyder fornuftigt at prøve at smække disken i en linux maskine ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 12:33 #17
det er da en mulighed, men om du får noget ud af det ved jeg ikke!

hvorfor ikke på en anden M$ maskine?
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 12:53 #18
fordi så finder den jo sikkert også bare de samme sikkerhedsindstillinger som min egen computer gør - og linux bruge jo ikke de samme slags indstillinger som windows, altså... den kan slet ikke læse dem

og jeg mener at redhat understøtter NTFS filsystemer... har jeg ret ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 13:14 #19
der bliver jeg dig svar skyldig, det er længe siden jeg har rodet med Linux, min søn ved det sikkert, jeg kunne spørge ham.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 13:16 #20
nu har jeg spurgt ham på ICQ, men han er på arbejde, så det kan vare lidt før han svarer.
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 13:28 #21
ok... det lyder fandme dejligt hvis du kunne finde ud af noget der, fordi det driver mig krafte*** til vanvid (hvis i forstår).
jeg har adgang til en Mandrake maskine, men jeg ved ikk om den kan læse NTFS filsystemer... og om den evt. ville fucke det hele endnu mere op end det allerede er!... jeg fatter bare minus nu :PPP

men jeg synes da at jeg tar' det pænt i forhold til at jeg har tabt 50gb data...........
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
16. april 2002 - 13:34 #22
Jeg har selv lavet samme fejl for ikke så længe siden, Det du har gjort er nok at du har krypteret dine data, så de kun virker til din egen bruger, og så kan de ikke læses af andet, for så ville krypteringen jo være meningsløs.
Jeg havde heldigvis ikke slettet den gamle inst. af xp så jeg kunne boote op på den, og fjerne krypteringen. Så hvis du stadigvæk har den win2000 installation så er det altså i den du skal ind og rode, og hvis du ikke har det så tror jeg altså at du er pænt meget på røven :(

- Rod
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 13:38 #23
jeg har faktisk selv fundet ud af at jeg er på røven... tak !!!... hehe
men når filerne stadig ligger der, men bare ikk kan læses... det er det jeg ikk fatter en brik af
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 13:42 #24
hvis det varer for længe med svaret fra min søn, sker der jo ikke noget ved at montere den i linux maskinen for at se om den kan læse ntfs-partitionen!
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
16. april 2002 - 13:49 #25
Det er jo fordi de er krypteret, for at beskytte dem mod at andre kan læse dem, og i det her tilfælde dig selv. Nogle gange når politiet fanger pirater, pædofile og andet skidt så hænder det jo at de har krypteret deres data, og det kan altså godt tage flere år at bryde dem. kryptering er ikke for sjov, det er ikke noget man skal pille ved hvis man ikke ved hvad man laver, det fandt jeg da i hvert fald ud af.

- Rod
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 14:33 #26
Avatar billede kashin Nybegynder
16. april 2002 - 15:03 #27
Det er da værre noget,

der findes et et program der hedder ntfs to dos eller er det omvendt..

du kan boote op i dos og eksekvere programmet derefter er det muligt at læse dine ntfs drev fra dos

tag og check det og se om du kan se dine mapper på den måde.

du kan finde programmet på nettet
kashin
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 15:18 #28