Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. april 2002 - 09:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DNS

Jeg har indtil videre kunne klare mig ved snige mig uden om DNS men den går sku ikke mere.

Jeg har et script der skal kender min smtp server´s navn som er

Servernavn.domænenavn.dk

MEn når jeg skriver dette ind for jeg bare Data not acseptet, Eller noget i den stil, En bekendt siger så at jeg skal have sat noget dns op.

Ligeledes har jeg problemmer med at sende alm Exchange - Outlook mail via mit domæne nr 2.

Så here we go Hvad gør jeg

Server: Windows 2000 Server
Mail: Exchange 2000
DNS: Sat op som standart

Mit primære domæne fungere fint nok med mail i outlook

MC

Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. april 2002 - 10:08 #1
Tror ikke det er scriptet den er gal med, For hvis jeg i smtp skriver vip.cybercity.dk så køre det bare og min mail fra scriptet kommer frem

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. april 2002 - 10:53 #2
ok ingen DNS Freaks i huset i dag ???

MC
Avatar billede zeidjon Nybegynder
16. april 2002 - 11:27 #3
Du skal sikre dig at din dns kender din server altså hvis du har en computer som spørger din dns hvor server.domænenavn.dk er så skal din dns vide hvor den skal sende det hen...(hvis du forstår).
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. april 2002 - 11:28 #4
Øhhh

Min router klare vel den opgave ved at jeg har forwordet portene
110,25 osv osv til serverens ip

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. april 2002 - 12:51 #5
Hmmmm. Måske ikke, Andre der lige kan svare på dette
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2002 - 10:48 #6
åbenbart ikke
MC