Avatar billede rextezz Nybegynder
15. april 2002 - 13:12 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Mini Disk ??

Min storesøster har lige købt en minidisk og der hørte jo sådan et ledning med så man kan optage musik fra CD'er som i nu nok godt ved, dem som nu har en !.
Men hvilken ledning skal man så bruge hvis man vil fra ens computer af, hvad hedder den ledning ? og findes det en ?
Også må da være et eller andet program som man skal bruge før det virker... Så sig mig lige hvilket program jeg skal bruge og hvor jeg kan hente det henne ??

//ReZz
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. april 2002 - 13:16 #1
Det heder Jack to Jack

Og så kan du bare starte dine computer lydfiler og sætte md´en til at optage dem i REaltime

MC
Avatar billede nonick Nybegynder
15. april 2002 - 13:17 #2
mr lucifer.. det er da igennem USB?!?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
15. april 2002 - 13:21 #3
USB? Ny standart? Jeg bruger sådan et kabel, som ligner et høretelefon stik (kan ikke huske navnet) og det ender så i et rød og hvidt stik(det som man forbinder sit anlæg med, kan heller ikke huske navnet), det virker fint, det optager lyd super.... Har købt det i Fona
Avatar billede simonia Nybegynder
15. april 2002 - 13:32 #4
Høretlfstik(phono)
Sådan et har jeg også i min pc, som forbindes til mit anlæg!
det sidste jeg købte (endda med forlænger) kostede 80 kr. og fåes i de fleste tv radio butikker.
Prøv evt. Merlin
Avatar billede simonia Nybegynder
15. april 2002 - 13:33 #5
Skulle have været et svar:)
Avatar billede rextezz Nybegynder
15. april 2002 - 13:34 #6
tror i at 2tal har sådan et stik for der ligger ikke en Merlin eller Fona her i byen ??
Avatar billede simonia Nybegynder
15. april 2002 - 13:35 #7
Ja, næsten helt sikkert, det er standard produkter:)
Avatar billede rextezz Nybegynder
15. april 2002 - 13:35 #8
hvordan ser det så ud ???...
Avatar billede simonia Nybegynder
15. april 2002 - 13:35 #9
Bor du i en meget lille by med begrænset udvalg, kan de sikkert også bestille det hjem i løbet af et par dage:)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. april 2002 - 13:36 #10
Alle radio / tv kæder har jack 2 jack stik liggende selv detail handel så som OBS føtex og så videre

Nonick>> hvis MD´´en ikke suportere USB klares det med et jack 2 jack, Det er endnu ikke alle md´er der har usb

Mc
Avatar billede rextezz Nybegynder
15. april 2002 - 13:36 #11
Hvordan ser det stik så ud mente jeg ???!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. april 2002 - 13:37 #12
Jack 2 jack = ledning med 2 høretelefon stik, 1 i hver ende
Til andlæg- Phone 2 jack = Et høretelefon stik til 2 phone stik, Modsat af dem der er i din cdafspiller

MC
Avatar billede rextezz Nybegynder
15. april 2002 - 13:39 #13
så det er et Jack2Jack stik jeg skal ha og der er ingen programmer jeg skal bruge for at indspille det ned på disken ??
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. april 2002 - 13:39 #14
Nej du skal bare optage det i "Realtime" som i gamle dage da man optog fra plade til bånd

MC
Avatar billede rextezz Nybegynder
15. april 2002 - 13:41 #15
OK! Takker allesammen for hjælpen!