Avatar billede deho Nybegynder
14. april 2002 - 19:16 Der er 10 kommentarer

Mail-server??

Hej

Hvis jeg køber domænet dennisworld.dk med dns-pegning, kan jeg så lave en mail-server med pop3 og smtp i windows?

Så jeg fx kan få email-adressen dennis@dennisworld.dk

og hvilke programmer skal bruges?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. april 2002 - 19:20 #1
ja, det kan du sagtens...vær dog opmærksom på, at din computer skal være tændt ALTID... ellers vil du ikke modtage mails...

http://www.smartmax.com/
Avatar billede deho Nybegynder
14. april 2002 - 19:22 #2
hvad skal jeg hente derinde??
er det freeware
Avatar billede lauer Nybegynder
14. april 2002 - 19:47 #3
Jeg tror ikke at du kan få noget gratis når det er til windows.

Jeg vil igen sige at du skal være opmærksom på at hvis din server ikke er tændt hele tiden, vil du gå glip af de emails som bliver sendt til dig.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. april 2002 - 23:46 #4
må også indrømme, at jeg tvivler på, at du får noget som helst gratis til windows... eller i hvert fald ikke noget, af særlig høj kvalitet...

skulle du komme på bedre tanker og smække en linux-server op, kan jeg anbefale qmail..

http://www.qmail.org
http://www.lws.dk <- guide til opsætning af qmail
http://www.debian.org <- rigtig godt linux distribution
http://www.redhat.com <- en ok linux distribution, der er lidt lettere at sætte op end ovennævnte...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. april 2002 - 23:47 #5
du skal btw have fat på mailmax (fra smartmax siden...)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. april 2002 - 23:47 #6
... du kan hente en evalueringsversion...
Avatar billede deho Nybegynder
15. april 2002 - 14:31 #7
det kan jeg sq ikke finde ud af at sætte op.....
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
16. april 2002 - 01:10 #8
Mail-MAx koster omkring 8000 kr. Tror ikke det lige er det du regner med at ofre ..
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. april 2002 - 01:29 #9
inkognito1> derfor anbefaler jeg også at køre mailserveren på en linux maskine... det kan bedre betale sig at investere i en gammel 486'er eller pentium og kører skidtet derpå...

ellers er der jo også den mulighed at få hostet sit halløj ude i byen... dette kan være en rigtig godt idé, da der jo her vil være folk til at tage sig af opsætning, daglig drift og andet... desuden står deres maskiner nok også på en lidt voldsommere linie end de fleste private har - samt at oppetiden på både servere og linie er bedre end den de fleste private kan yde.

dermed ikke sagt, at man ikke selv kan hoste websider... det kan sagtens lade sig gøre, at få kørt mail ude i byen, mens man selv står for webserver...
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
16. april 2002 - 02:03 #10
Jep .. så at 20 stk pop 3 konti koster 1 kr. pr mdr hos www.cliche.dk

Fatter ikke de kan leve af det.

De bruger forøvrigt mailmax fra smartmax.com