Avatar billede brp Nybegynder
14. april 2002 - 11:42 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Er den her god ??

Hej !

Er der nogen der kender til denne strømforsyning ?

Macron ATX-strømforsyning 400Watt, PFC Approved, m/P4 stik, Ultra Low-noise

I så fald ! Er den noget værd ?

/Brp
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 11:45 #1
når der står Ultra Lownoise på den og den ellers passer i dit kabinet kan du roligt købe den.

PSU er stort set bygget efter samme koncept, der er standard er der sjældent vrøvl med dem.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 11:46 #2
Jeg har en 300watt Macron ATX strømforsyning siddende i min ene maskine. Den er jeg særdeles tilfreds med. Den er MEGET stille. Så jeg ville bestemt ikke betænke mig på at købe en 400'watt'er.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 11:47 #3
min egen PSU (PowerSupply)på 250 Watt er 6 år gammel og den kører upåklageligt med det 4 eller 5. bundkort (P4 1.5Ghz) ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. april 2002 - 11:51 #4
("Power Supply Unit" mener du vel?) ;)
Avatar billede hub Nybegynder
14. april 2002 - 11:56 #5
Det man skal også skal lægge mærke til ved en PSU, er FPC mærkningen, der fortæller om dens standbyspænding v. 5V. Denne værdi skal være min. 0.8A såfremt computeren skal kunne startes via remote control, fx Wake On Lan fra lokalnetværk eller nettet. Kun de nyeste PSU'er understøtter dette..
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 11:58 #6
nanoq> manglede lige det sidste ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 12:09 #7
hub> enten har du stavet FPC forkert eller også har brp stavet forkert, i overskriften står der PFC, men mon ikke det står for det samme!
Avatar billede brp Nybegynder
14. april 2002 - 12:24 #8
Kan det blive et problem at der kun sidder en blæser i ?? Der skal en P4 Northwood 1,6GHz i der skal OC. Jeg havde forestillet mig at sætte en ekstra Papst 80x80mm blæser i. Men er det nok ?
/Brp
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 12:27 #9
ja, det er rigeligt, din P4 Northern bliver ikke særligt varm i forvejen.

min egen P4 kan jeg uden videre OC uden større stigning end fra 34 grader til 36 grader, så i den retning er der ingen grund til bekymring.
Avatar billede brp Nybegynder
14. april 2002 - 12:33 #10
Retaxes > Har du så ikke sat en anden cpu køler på ? Hvis ikke.... larmer den ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 12:40 #11
jeg købte en Boxed P4 og den er ikke særligt støjende.

Det er fordelen ved at køre med Pentium, man skal ikke have et monster af en køler på, derfor kan man bruge en der kører med lavere omdrejninger=lig med mindre støj
Avatar billede brp Nybegynder
14. april 2002 - 12:43 #12
mindre støj...... er det under 25 db ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 12:45 #13
jeg har ikke specifikationerne, æsken er smidt på loftet!
Men jeg vil tro at det er i det nabolag!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 12:46 #14
jeg hører som regel radio (P3) så jeg lægger ikke mærke til støjen fra den.
Avatar billede brp Nybegynder
14. april 2002 - 12:55 #15
*G* Oki ! Jamen det er fordi pc'en skal i soveværelset og stå ! O så ser konen at den ikke siger noget ;O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 13:03 #16
det er ikke godt med en pc i soveværelset medmindre du bor op af en motorvej, så støjen her fra masker støjen fra blæseren ;o)

jeg var lige på loftet for at hente æsken til P4, men der er ingen specf. på blæseren, men jeg fandt ud af at jeg ikke, som beskrevet i vejledningen til montage af P4, havde lagt et lag kølepasta mellem CPU og køleribben, alligevel er tempen ikke mere end ca. 35 grader.
Avatar billede hub Nybegynder
14. april 2002 - 14:42 #17
>retaxes, det er PFC :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 14:54 #18
Ok, så behøver han ikke at bekymre sig om det :)
Avatar billede brp Nybegynder
19. april 2002 - 13:11 #19
Retaxes får flest fordi han gik på loftet ! :O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. april 2002 - 13:18 #20
Takker for pointene

Så kan jeg godt gå på loftet igen med æsken ;o)

www.fotx.net/retaxes