Avatar billede benno8 Nybegynder
13. april 2002 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ustabilitet - irq instillinger

Jeg benytter XP Prof. Dansk.

Når jeg bruger PC'en til spil, crasher den faktisk altid. Jeg har lige geninstalleret XP, og har hentet alle drivere ned, inkl. Detonator.

XP melder om at Detonator driverne ikke er "digitally signed", og skriver desuden at problemerne kan skyldes irq konflikter. Jeg kan se at mit grafikkort benytter samme irq som bla. mit netkort og mit lydkort. Jeg har forsøgt at isolere irq for slot1 på bundkortet, men XP registrerer ikke disse ændringer.

Hvordan tildeler jeg manuelt irq under irq (den giver mig ikke lov umiddelbart)?

Er der andre mulige løsninger?
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2002 - 22:56 #1
Højeklik på denne computer vælg egenskaber klik på avanceret klik igen på indstillinger under start og genoprettelse fjern så hakket i genstart automatisk og se om det ikke hjælper.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 23:19 #2
WinXP benytter sig af Shared irq, så det er helt normalt at flere enheder får tildelt den samme irq som styres af OS.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 23:24 #3
se om du kan finde noget her http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp
Avatar billede benno8 Nybegynder
17. april 2002 - 21:10 #4
Nu har jeg gennemtestet med dit forslag, resten - og det virker!! Tak dit indlæg, retaxes, men jeg fandt ikke noget.

resten, vil du give et svar, så får du point.

Tak for hjælpen.
Avatar billede resten Nybegynder
17. april 2002 - 21:48 #5
Jeps :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. april 2002 - 22:10 #6
ok resten er til dig ;o)