Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 19:35 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

FTP med TDC router

Hej gutter!

Jeg har nu rykket snart alle hårene af mig selv i forsøget på at få en FTP-server op at køre herhjemme :-(

Jeg har oprettet et dyndns.dk navn
jeg har installeret Cute FTP PRO 2.0

Og jeg synes selv, at jeg har prøvet alle mulige opsætninger i routeren.

Den skriver også "Host name resolved" og forsøger også at connecte, men skriver timeout efter et stykke tid.

Er der nogen, som har TDC NetExpress, som ved, hvordan routeren skal opsættes, for det er det eneste jeg kan forestille mig der kan være i vejen :-(
Avatar billede milo Nybegynder
12. april 2002 - 19:36 #1
hvilket os?
Avatar billede kapla Nybegynder
12. april 2002 - 19:37 #2
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 19:41 #3
ME
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 19:44 #4
Kapla0>> fint nok, men det er bare ikke nok. :-(
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 19:48 #5
skal det forresten være port 21?
Avatar billede carstengp Nybegynder
12. april 2002 - 21:41 #6
Jeg kan bare ikke få det i gang - har lige prøvet med bulletproof FTP, med samme resultat.
Avatar billede jakeman Nybegynder
13. april 2002 - 01:53 #7
http://proaccess.jth.net/

Kig under NetExpress!

/Jakeman
Avatar billede siz23 Nybegynder
13. april 2002 - 02:02 #8
du skal sandsynligvis bruge ip 192.168.1.4 som er standard for ftp inden for tdc. Du skal også lige være klar over at filteret i routeren gør at du ikke kan connecte fra dit eget net på yderside ip'en. så du bliver nødtil at få en anden til at teste om din ftp server virker.

håber det hjælper
Avatar billede junior101 Nybegynder
13. april 2002 - 09:13 #9
Du skal sørge for, at du ikke bruger PASV (passive)FTP transfer, da dette kan give problemer (dette slår du fra i det program, som du bruger til at connecte med). TDC bruger IKKE 192.168.1.4 som standard på FTP, men jeg er sikker på, at det er din router, der skaber problemet. Prøv at tilgår INterfacet (skriv 192.168.1.1 i en browser), sørg for, at du under Avancerede Konfiguration gør, som i det link, som kapla0 har sendt dig. Hele humlen består i, at du skal angive den interne IP, som den maskine du har FTP på har i dit netværk. På den måde ved routeren, hvor den skal sende forespørgslen på port 21 hen. Hvis du kun har 1 maskine på, og du ikke har angivet en ip på denne, vil den automatisk have 192.168.1.6; dvs at det er denne ip, som der skal åbnes for i routeren. Alternativt, så kan du selv give din maskine en fast INTERN ip (fx 192.168.1.10) og bagefter indtaste dette i routeren.
Avatar billede siz23 Nybegynder
13. april 2002 - 12:51 #10
der er bare et problem, du siger han skal konfigurere sin router. Men man har ikke adgang til routeren hvis man har fået den af TDC, jeg har godt nok et erhvers router, og både her hjemme og på arbejdet, er routeren som standard sat op til at natte port 21 til 192.168.1.4
Avatar billede junior101 Nybegynder
14. april 2002 - 10:26 #11
Selvfølgeligt kan man det... SpeedStream 2601 er ikke sat op til at NATte som standard, I hvert fald kan det sagtens ændres.
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2002 - 15:17 #12
Jeg kan sagtens ændre i routerens konfiguration, men jeg kan ikke få forbindelse til min FTP. Og der er li'som ikke nogen fidus i at jeg ikke kan lægge nogle filer på den :-)))
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2002 - 15:19 #13
og jeg har åbnet min interne IP i routeren...
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2002 - 15:28 #14
Jakeman>>> Jeg har lige kigget lidt på dit link... Jeg er lidt i tvivl, for i min manual til routeren står der at den hedder 2601.
Og den kan jeg ikke rigtig finde noget om. Men hvis man går ud fra dit link og klikker på "tele danmarks standardkonfiguration" står der godt nok noget om at FTP skal være på 192.168.1.4 men kan jeg selv bestemme, hvilken IP jeg vil tildele en maskine?

Jeg havde tænkt mig at sætte en maskine op, udelukkende til FTP, men jeg skal vide, hvordan jeg skal sætte maskinen og routeren op helt præcis for at det virker.
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2002 - 16:43 #15
Jeg har nu fået sat en maskine op...

Jeg har opsat routeren med følgende:

"Konfiguration"=Åben
http://www.friserverplads.dk/carstengp/1.jpg
http://www.friserverplads.dk/carstengp/2.jpg
http://www.friserverplads.dk/carstengp/3.jpg

Og jeg har fået maskinen logget på netværket med følgende data:

Gateway: 192.168.1.1
IP: 192.168.1.4
DNS-servere: 193.162.159.194 og 193.162.145.130

Den kan i hvert fald gå på nettet.

Cute FTP er sat op med:

"Host Adress"=carstengp.dyndns.dk
"Protocol type"=Standard FTP
"Port"=21

Burde det så ikke virke????????
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2002 - 17:00 #16
Jeg er ved at opgradere FTP-maskinen til WindowsXP PRO.
Ved ikke om det gør det værre eller bedre *S*
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2002 - 17:02 #17
110 point EXTRA, til det afgørende tip!!!!
Avatar billede junior101 Nybegynder
19. april 2002 - 08:03 #18
Hvilket FTP-server program bruger du? CuteFTP er den ikke kun til at lave selve filoverførslen? Jeg bruger selv BPFTP Server, og den kan du finde på Tucows.dk Ellers kan du søge på serv-U i tucows
Avatar billede carstengp Nybegynder
19. april 2002 - 14:00 #19
Har prøvet med begge to...
Avatar billede siz23 Nybegynder
20. april 2002 - 04:06 #20
den client du tester med, hvor sidder den bag den samme router som ftp serveren?
Avatar billede carstengp Nybegynder
20. april 2002 - 17:21 #21
jeg skal bare lægge nogle filer ud. For at gøre det, skal jeg logge på FTP-serveren. Det er der problemet er.
Avatar billede carstengp Nybegynder
20. april 2002 - 17:22 #22
Der er heller ikke nogen, som har ytret om jeg har gjort det rigtigt
Avatar billede carstengp Nybegynder
21. april 2002 - 14:39 #23
hm...