Avatar billede monne2000 Nybegynder
12. april 2002 - 12:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SQL database, hvad gør man ????

Jeg skal igang med at oprette en SQL database og jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre. Der er ingen alternativer til denne database, jeg SKAL bruge den.
Avatar billede slash Nybegynder
12. april 2002 - 12:29 #1
du kunne starte med at læse i SQL-server books online :-) Der står udførligt hvad du skal gøre for at oprettet en DB!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. april 2002 - 12:30 #2
Så kunne det være du skulle koimme lidt nærmere ind på hvad det er du ikke kan finde ud af :-) Har du installeret SQL server eller er det det du ikke kan hitte ud af ?
Avatar billede monne2000 Nybegynder
12. april 2002 - 12:32 #3
Jeg ved endnu ikke hvad jeg ikke kan finde ud af da jeg aldrig har arbejdet med SQL databaser men Access. Kan man hente den gratis ? Hvor henter/køber man den henne ?
Avatar billede slash Nybegynder
12. april 2002 - 12:35 #4
hvis du refererer til SQL-server books online, så findes den på sql-server cd'erne eller på http://www.microsoft.com/sql/techinfo/productdoc/70/books.asp (bemærk URL til SQL BOL 7.0)
Avatar billede hemsoe Nybegynder
12. april 2002 - 12:36 #5
For det første skal du afgøre med dig selv hvilken SQL-databse du vil køre med....
Avatar billede slash Nybegynder
12. april 2002 - 12:36 #6
du kan oxo downloade en evaluation af sql server 2000 på www.microsoft.com/sql

men det er faktisk pærelet at oprette en db i sql-serveren :-)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. april 2002 - 12:37 #7
create database
(
  Tekst varchar(50),
  Tal  int,
  Kommatal float,
  Dato  datetime
)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. april 2002 - 12:43 #8
Jeg er også lige begyndt at lære at bruge MS SQL fra scratch af. Det jeg startede med at gøre var at designe databaserne i Access og så impotere dem til MS SQL, på den måde for man let nogle databaser at arbejde med og så kan man se hvordan det hele virker..

Jeg er for nærrig til at købe en bog. Men hvis der er nogen der kender en god bog på dansk, som ikke er på 800 sider, så kunne man da overveje det
Avatar billede monne2000 Nybegynder
12. april 2002 - 12:47 #9
Hvordan begyndte du ? Hvad gjorde du som det første ?? Hentede en trialversion ?
Avatar billede monne2000 Nybegynder
12. april 2002 - 12:53 #10
sorry, jeg kom til at tildele mig selv pointene, det var ikke meningen !
Avatar billede slash Nybegynder
12. april 2002 - 12:54 #11
monne2000 Har du overhovedet installeret en sql-server?
Avatar billede monne2000 Nybegynder
12. april 2002 - 12:56 #12
nein
Avatar billede slash Nybegynder
12. april 2002 - 12:56 #13
jeg er hoppet over i http://exp.dk/spm/197209 og svarer videre dér!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
12. april 2002 - 12:57 #14
Start med det. Så får du Books Online installeret (hvis det ikke er en MSDE). Deri kan du kigge på CREATE TABLE