Avatar billede steelman Novice
11. april 2002 - 19:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "lydstyring"

Jeg har problemer med "lydstyringen" i W2K (højtaler-ikonet ved uret).
Jeg kan godt styre volumen på fx. wave og mute den, men når jeg vælger at mute alt (så højtaler-ikonet får en rødring) sker der intet. Lyden kører bare videre. Og der sker intet hvis jeg skruerer op/ned for "Volumen Kontrol" (masteren).

Hvad kan dette skyldes?

mvh Kasper
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. april 2002 - 21:59 #1
Har du flere lydkort i maskinen? Måske et onbord (på bundkortet) lydkort, som du/Windows bytter om på?
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. april 2002 - 01:22 #2
Kanske du har sat dine højttalere i LINE OUT i stedet for SPEAKER OUT?
Avatar billede steelman Novice
12. april 2002 - 17:34 #3
Nej jeg har kun ét lydkort i maskinen (et onboard)

Omkring tilslutningen: Jeg har kun én udgang. De to andre stik er til mic og line-in, så jeg formoder det er det rigtige stik jeg har tilsluttet højtalerne til.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. april 2002 - 21:24 #4
Reinstallation af driverne?
Avatar billede steelman Novice
12. april 2002 - 21:59 #5
Tjoo, det kan jeg godt prøve, men hvorfor det når jeg jo godt kan styre hver enkelt "enhed" men bare ikke masteren?
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. april 2002 - 22:09 #6
Et forsøg...
Avatar billede steelman Novice
13. april 2002 - 11:19 #7
hmmm det hjalp ikke. Andre forslag?
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. april 2002 - 11:51 #8
Hvilket lydkort er det? For jeg har fundet noget, som ligner lidt dit problem, hos Microsoft...

http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q297386
Avatar billede steelman Novice
13. april 2002 - 15:02 #9
Hmmm det begynder at ligne noget :-)
I følge specifikationerne på min pc (http://www.compaq.dk/produkter/desktop/presario/5320EA/specifikationer.asp) ser det ud som om, at det har noget med det at gøre. Mit problem er bare, at når jeg trykker på linket på MS's side sker det intet....
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. april 2002 - 15:53 #10
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. april 2002 - 15:56 #11
Prøv evt. at hente den nyeste driver, hvis det altså ikke er den, som du køre med: http://web14.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=3057&Os=93
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. april 2002 - 16:03 #12
Jeg kan se på den side, hvor jeg har lavet et link til Compaq teknisk support, at de problemer der er, alle sammen sker med Intel 815E chipsæt - det samme som din computer køre med.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. april 2002 - 16:03 #13
eller 815
Avatar billede steelman Novice
13. april 2002 - 16:31 #14
Øv... det ér den nyeste driver jeg kører med.
Så der er altså ikke noget at gøre!(?)
Avatar billede steelman Novice
16. april 2002 - 17:32 #15
hmmm. Der er vist ikke meget at gøre. Men tak for forsøget goulduck!
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. april 2002 - 17:42 #16
Ok... håber du finder en løsning.