Avatar billede reklame Nybegynder
11. april 2002 - 19:11 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

En idé - Der måske er god. Samarbejde søges.

Det er meget vanskeligt at beskrive en idé. Man vil gerne fortælle om den men ikke fortælle så meget at der er nogen der løber med idéen...Jeg prøver.

Det skal være en portal der henvender sig til erhvervslivet. (her "tror" jeg der er flere penge)
Det skal være en portal, hvor man kan søge informationer i forskellige kategorier inde for en bestemt branche. (vil helst ikke fortælle hvilken)
Dem der vil "sælge" sine info. skal betale en afgift for at blive optaget.
Dem der vil "købe" info. skal betale en afgift for at få tilgang. (hvor stor denne afgift skal være ved jeg ikke)
Nu begynder det at blive detaljeret...Mange af detaljerne skal udvikles sammen med portalen og jeg kan derfor ikke P.T. se om de er mulige at lave. (det må komme an på en prøve)

Nogle ting er på plads : domæne, server, intranet, lokaler, maskiner. Jeg kan selv lave noget design og lidt programmering.
Nogle ting er ikke på plads : proff. design, proff. programmering, udvikling af funktioner. etc.

Derfor henvender jeg mig nu her !!
Hvis der er nogle "eksperter" der kunne tænke sig at være med på projektet og kan bidrage til at det endelige resultat bliver optimalt. Ja, så er man velkommen. (jeg tror det er bedst, hvis vi er max. 5 personer)

Jeg har tænkt lidt på det praktiske og der er flere muligheder (APS - I/S - partnerskab) jeg vil dog ikke bestemme mig for noget på egen hånd, med lade det være op til mulige partnere at have indflydelse på mulige løsninger.

Jeg så gerne at systemet blev opbygget i PHP da det er der jeg selv har mest erfaring (lille erfaring)

For at være lidt på forkant med mange spørgsmål vil jeg lige nævne at jeg har "tænkt" på følgende : cvr/momsnr., markedsføring, salg, økomomi, generelle funktioner + meget andet. etc. osv.

Opfordring : savner du et projekt, praktiske opgaver, erfaring, referencer etc....Ja, så er mulighederne der lige nu og her...Skriv, hvordan jeg kan kontakte dig samt evt. links til nogle referencer.

Jeg ser frem til at der her kommer en god og seriøs debat uden "spam". På forhånd TAK.
Avatar billede searchz Nybegynder
11. april 2002 - 20:13 #1
umiddelbart lyder det som et interessant projekt, men jeg kunne godt tænke mig at høre et eksempel på hvilken slags info en virksomhed vill sælge/købe for lige at danne mit eget indtryk af indtjeninspotentialet.
Håber det er en detalje du tør lade slippe ud.
Avatar billede yaief Nybegynder
12. april 2002 - 00:35 #2
Måske interesseret. Send mig en mail på: jonas@noka.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2002 - 10:20 #3
Det lyder som et stort projekt, men også et med gode muligheder, du må godt skrive til mig med lidt flere oplysninger.
Det jeg hovedsageligt beskæftiger mig med er Design og grafik.
Avatar billede reklame Nybegynder
12. april 2002 - 18:13 #4
Tak for henvendelserne.

<yaief> Jeg sender er e-mail til dig.
<Spacemaninc> Hvordan skal jeg kontakte dig.
<searchz> I forbindelse med mine nuværende aktiviteter er jeg i forbindelse med omtalte branche. Jeg har hos "fortrolige personer" forhørt mig om mulighederne og fået positiv tilbagemelding. Min vourdering af indtjeninspotentialet er at der på kort sigt nok skal ydes en "rabat" for at hjælpe konceptet i gang. (dog ikke gratis) På lang sigt ser jeg flere positive muligheder.
Avatar billede searchz Nybegynder
13. april 2002 - 00:21 #5
det lyder jo fornemt med positive tilbagemeldinger fra ikke navngivne personer. Men jeg efterspoerger dog stadig et eksempel paa info som en virksomhed som et t;nkt eksempel maatte oenske at saelge/koebe.
Avatar billede reklame Nybegynder
13. april 2002 - 10:59 #6
<search> Jeg vil ikke havne i den situation, hvor konceptet diskuteres her. Jeg vil ikke fortælle om netop den info. du ønsker og jeg vil ikke "opfinde" et eksempel da jeg ikke tror det vil tilfredsstille dig.
Hvis det har din interesse så giv mig en mulighed for at kontakte dig. I øvrigt kan jeg sige at jeg er meget enig i den debat der har været her : http://www.eksperten.dk/spm/80919
P.S. Det var bestemt ikke for at lyde "fornem" men for at understrege min egen tro på projektet.
Avatar billede searchz Nybegynder
13. april 2002 - 11:20 #7
<reklame> kan du så ikke lige dumpen en mail til webmaster@thebuzz.dk det er ikke for at være kværulant men fordi jeg gerne vil udtrykke en oprigtig interesse for projektet, men jeg har bare svært ved at tage stilling til noget ved at sidde og gætte mig til de services der skulle udbydes.

Jeg er parat til at indgå en konstruktiv dialog vedr. teknik og koncept og vil naturligvis behandle din mail med fortrolighed.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 10:47 #8
min mail er osj@device.dk og du kan se referencer på www.device.dk
Avatar billede e-side.dk Nybegynder
22. april 2002 - 11:15 #9
Jeg er interesseret i at høre mere om projektet, så du må meget gerne sende en e-mail (info@e-side.dk) med mere info. Jeg kan umiddelbart bidrage med proff. programmering i PHP og MySQL. Jeg kan desuden tilbyde hosting af websitet.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2002 - 23:18 #10
Hej.

Jeg er også interesseret. Driver ved siden af uddannelse eget firma, med speciale inden for sikkerhedsapplikationer til Unix/Linux servere.

Har desuden flere års erhvervserfaring i div. webprogrammeringssprog, samt gænge databasemotorer.

Hvis referenceliste ønskes skriv da venligst en mail.

Med venlig hilsen

Michael Svendsen
michael@nsec.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
30. april 2002 - 11:47 #11
På hvilken måde er din ide anderledes end www.krak.dk www.degulesider.dk og et hav af andre steder, hvor man kan søge på produkter og tjenesteydelser?
Avatar billede reklame Nybegynder
03. maj 2002 - 15:58 #12
Hej med jer alle...
Det er altid vanskeligt at komme med et sådan indlæg, hvor man helst vil undgå at fortælle formeget.
Jeg kan udemærket forstå at alle her på eksperten.dk er tilbageholdende med at sige ja til at gå med på nogle projekter. Sådan som jeg ser det er der utrolig mange med, i udgangspunktet, gode ideer men jeg kan også se at det er meget, meget få af disse der bliver ført ud i livet.
Nu er det projekt jeg taler om i dette indlæg kommet godt fra start og der er ikke noget der ikke kan offenteliggøres. Projektet er dog stadigvæk i en start face og der er endnu meget lang før det hele er 100% optimalt....men der arbejdes på sagen.
Vi kan stadigvæk godt brude nogle personer der kunne tænke sig at være med på projektet og kan bidrage til at det endelige resultat bliver optimalt.
Ta´en kik på http://www.reklamehandel.dk
Hvis det har din interesse så send en e-mail : mailto:eksperten@reklamehandel.dk

Til microtec vil jeg bare sige...det er ikke alt der er sort eller hvid....
Avatar billede reklame Nybegynder
03. maj 2002 - 16:01 #13
Rettelse, der skal stå :
..Vi kan stadigvæk godt bruge nogle personer der kunne ......
Avatar billede microtec Nybegynder
03. maj 2002 - 16:04 #14
reklame >> Hvad mener du med "det er ikke alt der er sort eller hvid"???
Jeg syntes jeg stillede et relevant spørgsmål.
Avatar billede reklame Nybegynder
03. maj 2002 - 16:18 #15
<microtec> Ja, du stiller et spørgsmål og i det spørgsmål antager du på forhånd en holdning.....men det er i udgangspunktet en almindelig udtryksform her på eksperten.dk at gå i defensiven allerede ved 1. spørgsmål eller kontakt.
Derfor kan det godt være at jeg har misforstået dig og at du har en oprigtig interesse i mit indlæg, hvis det er tilfældet så skriv til mig og jeg skal give dig en undskyldning og en forklaring.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. maj 2002 - 16:36 #16
Det er uklogt af dig at være så aggressiv når der er en, der stille et spørgsmål, der måske kan opfattes lidt kritisk.
Kan din forretningside ikke tåle det, skal du ikke fører den ud i livet. Der er alt for mange, der starter noget op, uden først at have gjort sig klart, hvordan de differencer sig fra konkurrenterne og hvem deres kunder egentlig er.

Du kan lige så godt vende dig til den slags spørgsmål. Banken vil stille dem, revisoren vil stille dem, investor vil stille dem, kunderne vil stille dem, hvis du søger rådgivning vil de blive stillet.
Lad være med at opfatte det som kritik. Overvej spørgsmålet og forbered et godt svar.

Held og lykke :o)
Avatar billede mygskys Nybegynder
11. maj 2002 - 01:44 #17
argh... så klap dog i microtec. Du er tilsyneladende ikke interesseret.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. maj 2002 - 11:06 #18
mygskys >> Jeg kommentere hvad der passer mig, så længe det er relevant, og det er det i høj grad her.
Du er i hvert fald den eneste, der ikke kan få mig til at "klappe i".
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. maj 2002 - 11:08 #19
he he - konkurence er jo altid godt, vi ses på den konkurernde side, må den bedste mand vinde

Er selv i gang med noget lignede

MC :-)
Avatar billede reklame Nybegynder
11. maj 2002 - 11:47 #20
Spørgsmål lukkes pga. "spam"
Avatar billede reklame Nybegynder
11. maj 2002 - 11:54 #21
Det er ganske simpelt....

Mit spørgsmål lyder :
Hvis der er nogle "eksperter" der kunne tænke sig at være med på projektet....
<microtec> <mygskys> <mc.lucifer> Har ikke et svar på mit spørgsmål !! Der er "spam"

Resten vil jeg opfordre til at sende en e-mail til mig.
Vi fortsætter snakken et andet sted....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. maj 2002 - 11:55 #22
nå ja jeg ville skam bare fortælle dig at vi på et plan bliver konkurenter, dette kan du drage nytte af at vide i din exponering af sitet men anyway jeg skal skam nok holde min kæft frem over.

MC
Avatar billede microtec Nybegynder
12. maj 2002 - 15:17 #23
reklame >> Du må være ufattelig nærtagende, hvis du kalder min kommentar for "spam".

Jeg kunne godt være interesseret, men det er relevant at vide på hvilken måde DIN portal adskiller sig fra allde de mange andre.
Hvis du bliver så pisse-fornærmet over sådan et spørgsmål, siger jeg bare held og lykke til dine kommende partnere.

Hvor seriøse tror du folk er, hvis de ikke stille spørgsmål til dit projekt?