Avatar billede mic... Nybegynder
11. april 2002 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.txt koder

Hej,
Er der en der nemt og hurtigt kan guide mig til en oversigt over .txt koder (altså koder, der indsættes i en textfil for at signalere linjeskift, fed skrift etc.)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
11. april 2002 - 11:47 #1
fra hvad?

\l = linefeed
\r = return (måske heddeer det noget andet
\t = tabularotr

Det er fra ASP, men det kommer vel anpå hvor du kommer fra (ASP og jscript, er sikkert anderledes i VBscript)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
11. april 2002 - 11:49 #2
<b> fed skrift </b>
<i> kursiv skrift </i>
Avatar billede mic... Nybegynder
11. april 2002 - 11:52 #3
Bounce2002> Ikke HTML (??) ...
sbk> nops!
Avatar billede mic... Nybegynder
11. april 2002 - 11:55 #4
Skulle måske gøre det mere klart...

Jeg har en flash fil, hvortil der flere steder skal indlæses .txt dokumenter. I denne forbindelse ville det jo være rart at kunne formatere denne tekst, med effekter som fed, kursiv, linjeskift, etc.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
11. april 2002 - 12:29 #5
Øhh det understøtter txt formattet ikke!

så er det html koder som bounce2002 skriver
Avatar billede mic... Nybegynder
11. april 2002 - 12:33 #6
sbk> problemet er, at jeg sagtens kan få dokumentet til at acceptere følgende %0A for linjeskift, således at linien hedder:
"overskrift%0Abla.bla.bla" .... måske at det har noget med Flash's formatering af teksten at gøre ? ..man skulle jo nok mene at der var mere end denne ene.
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. april 2002 - 12:59 #7
Du kan der udover skrive .LOG
så kommer der dato og klokke slet hver gang du åbner dokomentet
Avatar billede mic... Nybegynder
11. april 2002 - 13:03 #8
webdesigner, har du et link til en side med disse koder - eller har du dem alle lige ved hånden ;)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
11. april 2002 - 13:12 #9
Du kan bare formatere teksten med html og derefter indsætte det i flash. Flash kan godt håndtere html...

DGP
Avatar billede mic... Nybegynder
11. april 2002 - 13:15 #10
dengalepose.dk, jooo måske - men.. i dette tilfælde er det altså nemmere (og især da folk uden kendskab til html skal være med til at editere teksten) at bruge et alm .txt format. (som vist iøvrigt også er nødvendigt da teksten skrives til et textfiel i flashfilmen!)
Avatar billede mic... Nybegynder
30. maj 2002 - 12:59 #11
lukker spørgsmålet