Avatar billede enuren Nybegynder
10. april 2002 - 21:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Link mellem IK og mesh i 3d studio max

Som det fremgår af overskriften er jeg ikke en erfaren MAX bruger. Det er dog lykkes mig at lave en hånd ved hjælp af box-modelling, samt nogle IK bones. Jeg ville gerne linke disse, men kan simpelthen ikke gætte mig frem længere, derfor:

Hvordan linkes bones til et bestemt område af et "editable mesh"?
(ps. jeg ville blive meget glad hvis nogen ville give mig et udførligt svar.)
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. april 2002 - 00:45 #1
Mini Tutorial:

1. Vælg dit "editable mesh".
2. På Modify Panelen tryk på knappen "More..." og vælg mofieren "Skin" fra listen der popper op.
3. Tryk på knappen "Add Bones" og vælg dine bones.
4. For at teste dine bones tryk på knappen "Inverse Kinematics" fra din Main Toolbar.
5. Flyt nu en af dine bones og du skulle gerne kunne se, hvordan dit mesh forandres... (Men husk at gemme, hvis du vil bevare din Bones oprindelige position)

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede enuren Nybegynder
11. april 2002 - 22:44 #2
Tak!!! Efter at have eksperimenteret med "edit envelopes" opnåede jeg ca. det jeg ville.
I punkt 2. skulle jeg bare vælge modifyer drop-down menuen i stedet, hvis nogen skulle være i tvivl.