Avatar billede anakinse Nybegynder
09. april 2002 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MIN (mærklige) computer vs. alle andre

Hej,

Jeg har 2000 Pro installeret, og forsøger at køre spil som DFLW, Red Alert 2 samt andre spil med 3D! Mit problem er at DFLW fryser, og midt i RA2 genstarter den, jeg har prøvet med 98SE og ME men de er så ustabile når jeg bruger resten af min hardware.

Maskinen er:

AMD Athlon 1400
ESC K7VZA
2x128 mb pc133
GF3 Ti200
plus det sædvanlige...

HVAD kan der være galt...

Hilsen Frank
Avatar billede him Nybegynder
09. april 2002 - 19:23 #1
Kan du komme ind i spillet?? og så fryser den senere???
Avatar billede fangel Nybegynder
09. april 2002 - 19:23 #2
processerfejl... kender en der havde samme problem, sig det til dem du købte computeren af...
Avatar billede anakinse Nybegynder
09. april 2002 - 20:58 #3
Jeg har været den tur igennem med cpu og dens kølepasta der var "væk" og cpu´en virker intakt, og det er KUN i spillene den laver de der stunts... hverken i photoshop, virus scan eller defrag sker det ?!?
Avatar billede enuren Nybegynder
10. april 2002 - 21:25 #4
GF3 og Athlon er begge meget varmeafgivende, og dit problem lyder som om det godt kunne være det der var galt. Prøv at sænke temperaturen ved at åbne kabinettet, eller installere en ekstra køler...
Avatar billede anakinse Nybegynder
02. august 2002 - 17:08 #5
Har fundet ud af at cpu´en bliver så varm, at der skal skiftes kølepasta for hver ca. 12 uger.... det kan sg ikke være normalt!!

Dertil har jeg valgt at sælge %#%#(%# og købe en Celeron CPU
Avatar billede enuren Nybegynder
05. august 2002 - 23:39 #6
Som jeg sagde, det var varmen, det kan dog godt være det ikke er cpu'ens køler det er galt med, men luftventilationen i kabinettet. Prøv at mål temperaturen derinde under kørsel af et krævende grafikprogram/spil. Hvis temperaturen er for høj, vil det hjælpe mere at installere en extra køler i kabinettet. Held og lykke under alle omstændigheder.