Avatar billede bjarke-b Nybegynder
09. april 2002 - 13:13 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Billig DVD afspiller

Heysa......

Leder efter en billig men ok DVD afspiller.

Krav:

kodefri
Mp3
CD
Dolby Surround lyd

Det er sådan hvad jeg har styr på lige nu.......

pris: 1000 > 2000.

/Bjarke
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
09. april 2002 - 13:14 #1
Denver - Kan købes i bilka
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. april 2002 - 13:16 #2
har også selv Denver.
Godt billede
God lyd
Spiller alle regionskoder + mp3 og VCD
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
09. april 2002 - 13:16 #3
Vil helst have noget folk har erfaring med.
Avatar billede staz Nybegynder
09. april 2002 - 13:22 #4
En Samsung 709.... Den kan desværre ikke købes så mange steder mere. Men deres nye 909, tror jeg nok, er en vidre udvikling. Et vikeligt godt køb. Jeg har haft min i 1 1/2 år uden en fejl endnu. Der står på den at den ikke er kodefri, men en lille kode skrives og så er den... Lad dig ikke skræmme af det.

---- Staz ----
Avatar billede delwin Nybegynder
09. april 2002 - 13:23 #5
staz.. en lille kode..??? kan du uddybe det?? (ps. nogen der kender elvira)
Avatar billede staz Nybegynder
09. april 2002 - 13:30 #6
En lille ting... Når du vil have en DVD, skal du spørge dig selv hvad den skal bruges til. Hvis det kun er til at se DVD på kan en billig måske godt gøre det, men skal du også bruge den som CD afspiller og MP3 afspiller så skal du tænke på at det er 3 maskiner i en... Derfor kan du godt invistere lidt mere i den.

Sagen er den at en billig DVD kun har et laser hovede. Spiller man så meget musik, mp3, dvd og hvad ved jeg bliver det ene laser hovede vendet til at læse lidt govere en den skal... Derfor kan den ikke læse DVD formatet så godt mere, selv om den er bygget til det. Det gælder især hvis du skal bruge den til brændt cd´er. Derfor kan man lige så godt invistere i en DVD afspiller til 3500 kr. med 2 laser hoveder. Så holder den betydelig længere.

Du må tænke på at det ikke er dyrer... En CD Afspiller = 1200 kr. En Mp3 afspilller = 2000 kr. En DVD = 1500.... Hey, du sparer faktisk penge. Men det er selvfølig også bare mig. Håber du kan bruge det til noget. Hvis du er i tvivl så gå ind i fx. Stero studio og lad som om du gerne vil have en DVD til 5000 kr. Så spørger du om den har 2 laser hoveder, hvis så spørg om betydningen og så går du derfra og samligner med den i bilka... Vupti, så har du en DVD, som holder de næste 10 år. Trikset er at vide hvad de forskellige ting står for. Det står somregl på indpakningen.

---- Staz ----
Avatar billede staz Nybegynder
09. april 2002 - 13:35 #7
delwin >> I de fleste maskiner, som bliver solgt i Danmark, er der en lille bloker på (fabriksindstillinger) som gør den kun kan afspille R2... Hvis du har en kode til at bryde denne indstilling, er din DVD pludselig kodefri. Dette kan dog godt afvirke på maskines afspilings kvalitet.

Der kan også være en Chip i som gør den ikke kan afspille andet end R2, så er der ikke andet for end at købe en ny Chip.

---- Staz ----
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
09. april 2002 - 13:37 #8
staz > Du har meget ret i det du skriver og tror at jeg venter en måned til med at investere :-) Hvad kan du anbefale af kvalitet som du skriver ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. april 2002 - 13:51 #9
Hmmm, den med de 1 eller 2 læsehoveder har, så vidt jeg ved, ikke noget med kvaliteten at gøre, men derimod, at DVD og f.eks. mp3 ikke kan læses af det samme hoved!

Derfor vil en DVD afspiller med 1 hoved kun kunne afspille DVD, ikke mp3 og sikkert også andre hjemmebrændte formater...

Kigger lige efter dokumentation, hvis ikke andre uddyber inden...

/J
Avatar billede michael-rene Nybegynder
09. april 2002 - 13:56 #10
Denver den æder alt  mp3, cder, dvd osv.  men efter hvad i skriver er der kun en hovede der i, men så siger jonas at det kan en med 1 hovede ikke altså læse mp3 osv.  hmmmm lidt forviret, vil gerne have noget konkret da jeg også står i den situation at jeg skal ud og invistere i en dvd.
Sorry Bjarke jeg lige kom og overtog spørgsmålet, men det er vel også i din intresse ;)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
09. april 2002 - 13:59 #11
;-) Total i orden michael....
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. april 2002 - 14:01 #12
leder stadig... Havde lige et chrash:-(

/J
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. april 2002 - 14:23 #13
så vidt jeg ved er det sådan at "mærkevare dvd afspillere" (sony, osv.) skal have 2 laserhoveder for at kunne læse andet end dvd'er (dvs. for at kunne spille musik-cd'ere)

mindre mærker som denver har netop 2 hoveder for at kunne spille alt det den kan.

det staz siger med at laserhovedet bliver "vant til" at læse almindelige cd'ere er ikke rigtigt (der er nok en uvidende sælger der har bildt ham det ind ;-)

de 2 laserhoveder bliver brugt til hver sin ting, hhv. cd'ere og dvd'ere
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. april 2002 - 14:27 #14
well, jeg kan ikke finde det der underbygger min påstand, men som rune.rasmussen siger, så bruges de 2 læsehoveder til hver sin ting.

DVD og originale CD'er læses af det ene hoved, mens MP3 og VCD film læses af det andet læsehoved.

Som sagt kan jeg ikke dokumentere det, men jeg er rimeligt overbevist, og det lyder rune.rasmussen også til at være:-)

/J
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. april 2002 - 14:35 #15
lille tilføjelse:
mp3'ere og vcd ligger på almindelige cd'ere, derfor benyttes samme laserhoved som til musikcd'ere

hoved 2 er til dvd skiver

forskellen ligger i bølgelængden på laseren, som er nødt til at være højere for dvd'ere da data-sporene er mindre og ligger tættere
Avatar billede hijklm Juniormester
09. april 2002 - 20:38 #16
Mit forslag er at gå ind til Expert, Fona eller lignende, og så spørge dem om de har nogle udlejnings-dvd´er du kan købe.
En udlejnings-dvd afspiller har været til løbende tjek og er i perfekt stand som regel. Så kan du som regel få en i bedre kvalitet, men til mindre penge...

Jeg selv gik ind til Expert og fik en Pioneer der havde været brugt til udlejning i et år, og den var i perfekt stand. Nyprisen lå et godt stykke over de 2.000 kr jeg gav...
Avatar billede adidaz Nybegynder
15. april 2002 - 21:37 #17
KØB SONY !!!så er det sagt!!!
Det virker bare, du kan få en fed sony for omkring 2500kr
mange butikker feks merlin laver den kodefri for extra 600kr :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
16. april 2002 - 11:47 #18
Inden du betaler 600,- for at lave den kodefri, som kig lige her:
http://www.vcdhelp.com/dvdplayershack.php

Der er 404 firskellige regions hacks, så monstro ikke også Sony kan laves kodefri vha. fjernbetjeningen!?!?

/J
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
18. september 2003 - 13:31 #19
Kig i A-Z kvikly og føtex der er altid tilbud på gode/billige dvdafspillere.
Avatar billede ralfi Nybegynder
18. september 2003 - 13:32 #20