Avatar billede ragout.dk Nybegynder
08. april 2002 - 10:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

PC benytte printer på AppleTalk netværk

En HP 2100 printer bruges af en række Mac via AppleTalk. Nu skal 3 pc'er med Win XP benytte sig af samme printer. Hvordan gør jeg?

Jeg har læst at Microsoft har gratis software så man kan "simulere" AppleTalk, men det er ikke lykkedes mig at finde det!

Jeg har tidligere oprettet spørgsmålet, men uden held.
Jeg håber at I "netværksfolk" kan hjælpe mig.
http://www.eksperten.dk/spm/179551

På forhånd tak
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. april 2002 - 10:51 #1
Jeg har ikke det store indblik i MAC-verdenen, men som jeg kunne læse mig frem til, skal du bruge en protocol der hedder SAMBA.. Her er linket :

http://sunsite.dk/samba/samba.html

Det er en protokol der gør at Win XP og Mac kan 'se' hinanden.

mvn Fastwrite
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. april 2002 - 11:44 #2
Er det ikke noget med, hvis det er en netværksprinter, at du skal sætte den op til også at snakke TCP/IP?

/J
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
02. juni 2002 - 21:11 #3
Ups - jeg havde lige glemt at lukke denne, hvilket jeg beklager!

>fastwrite:
Samba er vist mere til "større" projekter, men jeg takker for den gode vilje!

>jones_net
Vi prøvede, uden held, at få det til at virke uden brug af IP, men gav printeren en IP-adresse, og det virker fint.