Avatar billede niklaj Nybegynder
07. april 2002 - 22:40 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

Store harddisk problemmer

Jeg har en 4 GB Western digital caviar som ikke virker. Man kan fint køre Fdisk, men så når man vil til at formatere den stopper den efter ca 2 mb. Den har virket fint indtil den blev formateret for et stykke tid siden.

Der gives kun point til et svar der får harddisken til  at fungere.
Avatar billede zenze Nybegynder
07. april 2002 - 22:46 #1
Prøv at køre SCANDISK eller CHEKDISK på den og se hvad der sker.
Avatar billede jtt Nybegynder
07. april 2002 - 22:46 #2
Det lyder ikke godt - men har du prøvet at køre en fdisk /MBR - for dernæst at formatterer den ? Tror ikke det hjælper men det er forsøget værd.

held og lykke

/JTT
Avatar billede jtt Nybegynder
07. april 2002 - 22:47 #3
ovenstående var et svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 22:50 #4
Gå her ind og hent det diagnostics tool der er, så kan du se om det er disken der har en defekt.

Toolet kan formentligt formatere disken i bund.

http://support.wdc.com/download/index.asp#dlgtools
Avatar billede zenze Nybegynder
07. april 2002 - 22:55 #5
Hvis du vil bruge CHEKDISK, så skal du have fat i en Win 95 eller måske Win 98 startdisk, som du kan finde her:
http://www.drd.dyndns.org/index2.html
Klik på Boot Disks og scroll ned.
Avatar billede niklaj Nybegynder
08. april 2002 - 12:39 #6
Der er kørt Fdisk. Et nyt problem er dukket op nu vil computeren slet ikke starte med den harddisk i. Jeg prøver at sætte den over i en anden.
Avatar billede cm16 Nybegynder
08. april 2002 - 12:48 #7
Det har jeg også prøvet, den soppede efter et stykke tid, tilsidst havde jeg prøvet alt, så gik jeg ned i en butik, der fandt de så ud af at den var død, grunden var: "for mange rystelser""slag"
bare ÆREVELIGT
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2002 - 12:57 #8
harddiske er skrøbelige.... de ska behandles med omsorg... mistede 6mb (ik noget vildt men alligevel) efter en rystetur med mit skrivebord under opstart.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. april 2002 - 22:09 #9
Harddiske kan klare store G påvirkninger, langt størrere end et menneske kan overleve. Men selv små ubetydelige slag og stød kan være dræbende. Et fingeraftryk på en skive er nok til at beskadige et læse hovede.
I følge en IBM teknikker jeg snakkede med i forbindelse med arbejde tager harddiske skade allerede ved temperature over 45 grader. Det får måske en til at tænke over kabinet temperaturen........
Avatar billede qcaze Nybegynder
09. april 2002 - 01:26 #10
Stopper aktiviteten fuldstændig, siger den underlige skærende lyde - eller fryser maskinen bare helt?

PS I bios på ældre mb er ofte en mulighed for low-level hdd format..
Avatar billede niklaj Nybegynder
09. april 2002 - 16:00 #11
Jeg fandt ud af at den ikke kunne lide hvis man fortalte denat den skulle være master eller slave(den kunne ikke finde nogle som helst drev på den controller). Men fik den til at starte op hvis den var på cable select. Men man kan stadig ikke gøre noget med den, for så fryser den eller lader som om man ikke har prøvet noget med den. Jeg tænkte den nok var defekt, men det kunne jo være rart hvis jeg kunne få noget hjælp af jer og få den til at virke. Jeg læste for et par år siden på en HD at den kunne klare et et pres på ca 80 G.
james t da--> jeg prøvede at hente programmet men det kunne ikke finde harddisken.
Avatar billede niklaj Nybegynder
12. april 2002 - 22:24 #12
Jeg er i mit gavmilde humør idag så jeg giver jer point selv om min HD ikke virker, som en tak for jeres tid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:26 #13
Fra din underrubrik:

Der gives kun point til et svar der får harddisken til  at fungere.

hehe, du er i weekend humør ;o)
Avatar billede niklaj Nybegynder
12. april 2002 - 23:13 #14
Jeg ved det godt. Der skal jo være plads til lidt godt humør engang imellem.
Det er fordi jeg har fået ADSL og ny harddisk.(Min strømforsyning er desvære også røget, så nu sider jeg ved en skod PC)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 00:11 #15
surt show med den PSU!
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 00:15 #16
Og det værste er at jeg har prøvet at ringe til dem som silgte mig PSU'en hele dagen og de tar bare ikke den skide telefon.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 10:33 #17
bor du i kbhvn. skulle der da være flere muligheder!
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 10:47 #18
Jeg bor i greve, det ligger mellem køge og KBH. Det er fordi der stadig er garenti på den, så jeg gider ikke betale penge for det. Jeg har også prøver at sende dem en mail det er vidst heller ikke gået så godt.(Køb ikke hos www.bygpc.dk de er ikke til at få fat i)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 10:48 #19
så må du vente til de gider at svare.
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 10:59 #20
Ja, der er ikke andet for. Eller købe en billigt, så behøver jeg jo ikke vente så lang tid, for det er ikke til at holde ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 11:11 #21
du skal vel ikke af med mere end 200 kr. for en ny 300Watts PSU
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 14:38 #22
Nej men nu har jeg endelig fået fat i dem, og får sendt PSU'en på mandag. Så har jeg en nu på onsdag, og så må jeg leve med den der 999 rangs copmputer, så længe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 15:09 #23
ok