Avatar billede tommyf Nybegynder
06. april 2002 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Fejl i opstart

Når jeg starter computeren siger den, at der er en virus, og hvis jeg forstter vil virusen fortsat være på computeren - når jeg vælger fortsæt stopper den og siger "NTLDR mangler - CTR+ALT+DELETE for at genstarte"

Hvad kan jeg gøre ved det? Det er XP der ligger på computeren, jeg har haft harddisken i en anden computer for at kunne installere det på den, men det hjalp ikke.

Jeg kan ikke starte op med bootdisk/cd.
Avatar billede summer Mester
06. april 2002 - 17:20 #1
Er det sådan det står.
http://www.winhelp.dk/ntl2.htm
Avatar billede summer Mester
06. april 2002 - 17:25 #2
Har du mistanke om virus, så prøv at downloade dette freeware AV, som hedder F-PROT. Det fylder 2 disketter og fjerner evt. vira langsomt men sikker fra dos. Se linket her:
http://www.avirus.dk/  Det andet freeware AV, som er et af de bedste af slagsen AntiVir er på samme link.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. april 2002 - 19:25 #3
Jeg kan jo ikke starte via disketter, og det eneste der fungerer er Linux som også ligger på computeren, og der virker de programmer ikke. Det er en Boot virus, den må da kunne fjernes på en eller anden skummel måde, eller gennem Linux
Avatar billede summer Mester
06. april 2002 - 20:08 #4
Hvordan ved du, at du ikke kan starte med F-PROT. Du har da mulighed for at downloade lige nu ik'.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. april 2002 - 20:20 #5
Den nægter at læse disketter eller cdrommer under opstart. Jeg har kontrolleret at cdromdrevet virker, men jeg kan ikke se om diskettedrevet virker.
Avatar billede kapla Nybegynder
06. april 2002 - 22:55 #6
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. april 2002 - 10:28 #7
kapla0 >> Det er nok der problemet ligger, men jeg kan stadig ikke komme i DOS :o[
Avatar billede cm16 Nybegynder
08. april 2002 - 17:08 #8
tjek lige biosen, prøv at slå alt virus fra det plejer at virke.
//cm
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. april 2002 - 18:22 #9
Så forsvinder virusen jo ikke, den lader bare være med at tjekke efter den.
Avatar billede PHBK Praktikant
11. april 2002 - 20:51 #10
Som regel kan du via en jumper på dit motherboard, eller en fil fra producenten "Nuke" din bios. Så vil alt blive slettet, og alt være tilbage til standard. ALLE INFORMATIONER mistes. Så hvis du kan, så skriv evt. det nødvendige ned, før dette gøres. Har du ikke manualen, kan du finde den på dit MB Producents hjemmeside (som regel). Nu ved jeg ikke hvilket MB du har. Men HUSK at læse ALT vedr. dette indgreb.
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. april 2002 - 21:17 #11
Bundkortet var brændt af, fik det aordnet hos en tekniker.
Avatar billede PHBK Praktikant
28. april 2002 - 16:00 #12
Det var ærgeligt det var brændt af, men jeg er glad for at du fik fundet ud af hvad der var galt.
tak for point.
JensFup