Avatar billede javadi Nybegynder
06. april 2002 - 11:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skjule drev Z:\

Hej

Kan man vha. logonscript få skjult drev z:\, således at man ikke kan se det i kontrol panelet?
hvordan ser i så fald scriptet ud?

hilsen Javadi
Avatar billede soreno Praktikant
06. april 2002 - 12:05 #1
kan du ikke bare lade være med at tilslutte drevet ?
Avatar billede javadi Nybegynder
06. april 2002 - 12:54 #2
Nej det kan jeg ikke.
Jeg arbejder i et NT miljø, hvor der er belvet defineret et Home Directory. Jeg har lavet et logon script vha. Kix, som virker udmærket. Jeg tænkte så på at kunne tilføje noget i  dene eksisterende script.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. april 2002 - 13:30 #3
Hvis du downloader tweak ui fra www.download.com og installere dette ved at højreklikke på .inf filen og vælg install.

Herefter ligger det i kontrol panelet -> Tweak Ui

Her kan du vælge hvilke drev du vil skjule. Nu skal vi så bare lige finde ud af hvor den skriver det henne i registreringsdatabasen. Så kan du nemlig bare importere den .reg fil, hvor det står i, når brugerne logger på.
Avatar billede javadi Nybegynder
06. april 2002 - 13:44 #4
Kan det ikke lade sig gøres i logon scriptet?
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. april 2002 - 13:46 #5
Jeg tror ikke at der er nogen kommando til det.

Men man kan helt sikkert slå det fra inde i registreringsdatabasen. Så kan du indlæse en registreingsdatabase nøgle, når computerne logger på.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. april 2002 - 13:56 #6