Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:13 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

ADSL - Internet over netværk - Hvordan?

Mig og min storebror har to computere som står i netværk med hub og de hele, og det virker fint.

Min storebror har en ADSL forbindelse (kører med modem, IKKE ROUTER) hvordan kan vi dele forbindelsen?
Min storebrors computer (den med internetforbindelsen) kører windows 98 SE, o gmin bruger Windows XP pro.

Grunden til de mange point er at jeg skal have svaret NU! LIGE NU!
Avatar billede c_nova Nybegynder
05. april 2002 - 18:18 #1
Det eneste du skal gøre er at tage det kabel der går fra modemet og over i din bror comp... og sætte i hubben i enten port 1 eller 8 alt efter hvilken en af dem der har  uplink...!

ps. husk at kør med DHCP ellers virker det ikke...!

hilsen C-Nova
Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:20 #2
Det er et ADSL modem, så det er med et USB stik, jeg skal dele internetforbindelsen, ligesom man gør det med et normalt modem!
Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:20 #3
Hvad er DHCP?
Avatar billede c_nova Nybegynder
05. april 2002 - 18:21 #4
det skulle være et svar... :O)

Det eneste du skal gøre er at tage det kabel der går fra modemet og over i din bror comp... og sætte i hubben i enten port 1 eller 8 alt efter hvilken en af dem der har  uplink...!

ps. husk at kør med DHCP ellers virker det ikke...!

hilsen C-Nova
Avatar billede c_nova Nybegynder
05. april 2002 - 18:21 #5
Automatisk ip tildeling...
Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:22 #6
Og det skulle være noget som jag kunne bruge!-)
Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:28 #7
Skal jeg kun sætte den til automatisk IP tildeling, og så virker det, er det ikke kun hvis det er med en router?
Der er kun to stik i hans modem, et til stikkontkten i vægen, og et USB stik til at sætte i hans computer, så det skal sættes til køre på den måde at hans computer har internetforbindelsen, og så kan jeg bruge den over detværket.
Avatar billede c_nova Nybegynder
05. april 2002 - 18:34 #8
1. er det en usb hub i har????

2. du skal have det stik der går fra din brors maskine til at gå over i hubben i den port der er til uplink, (kræver at det er en USB hub)

derefter skal der gå et kabel fra hubben og over i din maskine og hen i din brors maskine, begge maskiner skal stå til DHCP (Automatisk ip tildeling)

din maskine skal oxo stå til at gå på nettet fra et lan netværk..

og så skulle det altså bare spille...!
Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:40 #9
Det er ikke en USB hub.

Jeg tager altså min brors stik over i det hul som der står oplink over, og så skal min være i et af de normale huller.

Så skal jeg sætte begge computere til at hente deres IP automatisk.

Og så virker det?
Avatar billede -simon- Nybegynder
05. april 2002 - 18:44 #10
min forbindelse ser sådan ud ->  adslmodem > hub (sidder i uplink-porten > computere på netværket sidder i port 1,2,3....
Avatar billede -simon- Nybegynder
05. april 2002 - 18:44 #11
og jeg bruger lige kabler
Avatar billede rextezz Nybegynder
05. april 2002 - 18:48 #12
Jamen vpres modem kan ikke sættes i uplinkporten.

Lige kabler? er det dem som man normalt bruger til netværk over HUB?
Avatar billede zeion Nybegynder
06. april 2002 - 17:57 #13
gør det sådan du bare bruger den internet deling der også er i win 98 se !
Så virker det ! langt nemmere ! ( kan godt se dit problem, men usb'en )
det enste problem der er..at din bror's computer skal værer tændt før du kan komme på....