Avatar billede maj006 Nybegynder
17. juni 2000 - 11:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Knas på lysen når Asus V6600 kører 3D

Jeg har lige investeret i et Asus V6600 Pure.

Når jeg fx. kører FIFA2000 kan jeg vælge mellem 2 grafikkort i 3D-setup - der begge hedder Asus V6600. Det ene kan jeg vælge opløsning på, det andet ikke - så jeg vil gå ud fra at det med valg af opløsning er 3D-delen af kortet og den anden er 2D-delen.
Kører jeg FIFA i 2D er der ingen problemer. Kører jeg FIFA i 3D med 1024x768 i opløsning er der ikke ret meget knas på lyden, men derover begynder lyden virkeligt at knase meget...
FIFA er kun et eksempel - lyden knaser også i an´dre 3D-spil.

Min computer er som følgende:
Epox MVP3-G2 bundkort
196 MB PC-100 RAM
Asus V6600 Pure m/ 32 MB RAM
Creative SoundBlaster PCI64 lydkort
Avatar billede naesager Nybegynder
17. juni 2000 - 12:19 #1
Creative Soundblaster PCI64 VALUE? er det value?, jeg har samme problemer med mit Soundblaster Pci 128 value. Hvis det er det er det simpelt hen en hardware fejl.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2000 - 13:14 #2
Jeps... Benyt garantien eller køb et nyt Sound Blaster PCI 128 som kører perfekt.. Det koster 199-250kr..

Avatar billede maj006 Nybegynder
17. juni 2000 - 13:42 #3
Benyt garantien???

Hvad i al verden mener du - grafikkortet fejler da vel ikke noget???
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. juni 2000 - 13:42 #4
Det er forresten rigtigt - det er en Value udgave
Avatar billede naesager Nybegynder
17. juni 2000 - 13:43 #5
Jeps det er simpelt hen det billigste lort man kan købe  fandt jeg ud af (;  brok dig og brok dig eller gå ud og brug 6-800 på et ordentligt lydkort  ingen anden udvej er der......

Andreas
Avatar billede naesager Nybegynder
17. juni 2000 - 13:44 #6
Det er dit lydkort som laver lort på lyden  jeg har også fundet ud af at hvis jeg kopier filer fra mit cdrw drev så knaser lyden også men ikke fra mit cd rom drev
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. juni 2000 - 15:11 #7
Jeg har lige lånt en af mine venners SoundBlaster PCI128 - der IKKE er Value-udgave - der er stadig knas på lyden!!
Avatar billede naesager Nybegynder
17. juni 2000 - 15:37 #8
èr driverne installeret?
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. juni 2000 - 16:32 #9
Ja selvfølgelig installerede jeg da driverne!!!
Avatar billede naesager Nybegynder
17. juni 2000 - 16:33 #10
hmm..... kan jeg så sige
Avatar billede versicolor Nybegynder
01. juli 2000 - 04:14 #11
Hejsa.
Er det kun på fifa, eller er det også på andre spil/programmer der er problemer.
Det kan evt. være en IRQ konflikt mellem lyd og grafikkort, prøv at kør' en system information fra windows tilbehør/systemværktøjer(eller hvad den nu hedder på dansk) gå ind under IRQ og se om lydkortet skulle være så uheldig at dele med et andet kort.

MVH
VeRSiVCoLoR
Avatar billede maj006 Nybegynder
01. juli 2000 - 07:02 #12
"FIFA er kun et eksempel - lyden knaser også i andre 3D-spil"

Jeg har været inde og kigge på IRQ'er - der er ingen problemer. Jeg har også flyttet kortene rundt inde i maskinen - uden resultat. Jeg har nu bestilt et SoundBlaster LIVE! 1024 Player - og Guds nåde og trøst hvis ikke det virker!!!
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 00:49 #13
Prøv at afinstalere alle driverne til både grafik kortet og lydkortet i fejlsikret tilstand og genstart computeren. windows har så mulighed for at autodetecte begge og knalde dem ind på hver sin IRQ. En mulighed hvis det er en IRQ fejl :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 00:51 #14
maj006// Jeg havde forøvrigt samme problem da jeg skiftede til live player 1024 - igen en irq konflikt. Så husk at slette dit gamle lydkort inden du instalerer det nye :-)
Avatar billede maj006 Nybegynder
02. juli 2000 - 09:09 #15
Tak for rådet om Live 1024 - mem igen - det er IKKE en IRQ fejl!
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 12:25 #16
maj006// Jeg kunne heller ikke se nogle IRQ problemer før jeg åbnede op i fejlsikret tilstand. Der kunne man pludselig se alle de drivere der lå og sumpede - har du prøvet det ?
Avatar billede maj006 Nybegynder
03. juli 2000 - 13:59 #17
Naesager =>  Jeg har nu købt et SoundBlaster Live! 1024 Player. OG DET VIRKER!!!!

Så det betyder altså, at det ikke kan rådes at man kører GeForce sammen med SoundBlaster 64 & 128 !!