Avatar billede guster Nybegynder
03. april 2002 - 22:52 Der er 1 løsning

Preloading igen!

Mine preloadere tror jeg er gode nok, så jeg tror at mit problem består i forståelsen af hvordan en flashfilm loades.

Jeg har en preloader i scene 1 til hele filmen som loader de første 4 frames af scene 2. Den virker tilsyneladende.

Den næste preloader sidder i et MC i frame 5, i frames'ne før et stort billede.

Er der noget galt med det?
Skal min preloader istedet på selve MC'et i maintimeline?? (Lige nu er det i de første frames inde i selve MC'et.
Avatar billede num256 Nybegynder
04. april 2002 - 03:08 #1
Hejsa Guster
Der findes mange måder at lave preloader på. Den nemmeste møde for dig at få en preloader på dette store billede er at bruge en command som heder loadmovie, det vil sige lave en extern swf fil som har sin egen preloader og bliver loaded ind i din "main"movie.
Flash læser sin maintimeline, hvis jeg kender det rigtigt, så det har ikke noget betydning at prove at lave preloader ind i mc.
Hvis ikke du kender loadmovie så er det et rigtig godt værktøj når du har forstand på preloaders.
MVH