Avatar billede dfens Nybegynder
03. april 2002 - 18:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Token-Ring->Etherner router.

Jeg søger erfaring om Ethernet->TokenRing router.
Produktnavne, priser, egne erfaringer. store som små.

Gider ikke hører om hvordan man bare sætter en nt4/w2k op med ipforwarding.

D-Fens
Avatar billede jtt Nybegynder
03. april 2002 - 21:05 #1
Cisco 25xx - hvis de ellers kan fås mere ! pris ??? vel ca. 10000. Meget let at konfigure
Avatar billede svindler Nybegynder
04. april 2002 - 09:39 #2
Du kan bare sætte en linux-maskine op med ipforwarding (sorry, kunne ikke lade være ;-)

http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/2500/
En 2513 har et ethernet og et token ring interface.
På min gamle arbejdsplads havde vi en 20-30 stykker kørende, så vidt jeg husker.
Der er ikke så meget at sige. Det spiller bare. Bare sørg for, at mtu'en ikke er større end dine token ring bridge og switche supporterer, ellers kan der forsvinde pakker ud i den blå luft.

En 2612 kan nok håndtere en del mere trafik, men den har jeg ikke haft praktiske erfaringer med.
http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/2600/prodlit/2600_ov.htm
Avatar billede dfens Nybegynder
04. april 2002 - 09:44 #3
Er der nogen der har andre bud end cisco?
Avatar billede svindler Nybegynder
04. april 2002 - 10:02 #4
En hurtig søgning gav http://www.freesco.org/ selvom det måske strider imod, hvad du bad om.

Jeg har ingen praktisk erfaring med det.
Avatar billede finn_rud Nybegynder
06. april 2002 - 23:06 #5
cisco 2504
tokenring
ethernet
isdn
kan sikket købes brugt
Avatar billede dfens Nybegynder
07. april 2002 - 10:12 #6
Takker for svarene