Avatar billede halloøj Nybegynder
02. april 2002 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genoprette LILO

Hejsa.
Jeg har forleden installeret Suse 7.2 på min computer, og havde en funktional LILO,  derefter installerede jeg Windows XP også skete der det at Windows tænkte "Hovsa, en bootsektor, den snupper jeg da lige" Så lige nu kan jeg ikke starte mit Linux op og jeg vil bare gerne havde min LILO tilbage. Jeg har ikke noget floppydrev, men har en suse dvd der har samme funktion, og jeg kan vælge en rescue ting, og jeg kommer ud i en consol ting, hvad skal jeg så skrive for at få min lilo tilbage?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. april 2002 - 18:39 #1
lilo
simpelthen...
så skal du måske oxo lige tilføje så du kan boote winxp
Avatar billede halloøj Nybegynder
02. april 2002 - 18:45 #2
okei, skal jeg bare skrive lilo?

ang det med at tilføje winxp, hvordan er det lige man gør det, jeg bruger den grafiske LILO
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. april 2002 - 18:49 #3
hvis du er i en konsol så skriver du bare lilo, så knurrer din hdd lidt og så siger den at den er tilføjet.
mht. xp, så skulle det være nok at udkommentere følgende i din lilo.conf:
# other=/dev/hda4
#      label=HURD
ret det så til og den skulle køre!
Avatar billede halloøj Nybegynder
02. april 2002 - 18:59 #4
Okei tak for hjælpen :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
02. april 2002 - 19:08 #5
np... så kan du da køre igen ;)