Avatar billede padde Nybegynder
02. april 2002 - 17:40 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

PowerPoint til VHS

Hvordan overfører man PowerPoint præsentationer til video på VHS (sammen med et lydspor)?

Tak ;-)
Avatar billede 12705 Nybegynder
02. april 2002 - 17:44 #1
du skal bruge et gafik kort med tv out og et lydkort
Avatar billede 1003 Nybegynder
03. april 2002 - 08:09 #2
Hvis du har som 12705 skriver, mulighed for at trække dit signal ud via tv-out ( ligesom til et tv )kan du køre den direkte til en video, eller igennem et tv, hvis du kører den igennem et tv, så er du også sikker på, at billede og lyd bliver som du vil have det.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. april 2002 - 10:14 #3
Du skal tilslutte såvel lydkort som grafikkort. Men det bør fremhæves at en direkte tilslutning til din video er bedst.
det du skal bruge af hardware, er dels et grafikkort med tv-out eller en tv-out boks, og så naturligvis et lydkort til lyden.

Der er flere forskellige muligheder for tilslutning til din videomaskine, alt efter hvilken video du har: for billedet er det, svhs/component stik (lignerlidt et ps2), phono/composit (dem du kender fra stereoanlæg m.m.) eller scart (som du kender det fra din video og tv, et stort "firkantet" stik).

Hvis din video har mulighed for tilslutning med lyd og video separat, kan du overføre lyden fra dit lydkort via phono kabler, og videosignalet via en converteret fra dit udgangssingal til din videos indgangssignal.

Er det ikke tilfælde, og du således måske kun har en scart engang på din video, så skal du bruge en phono til scart adabter/converter med 3 hun phono stik - direkte på selve scart enheden, de fås iøvrigt også med en svhs indgang.

Dernæst tilslutter du lyden fra lydkortet til rød og hvid, samt videosignalet fra grafikkortet til gul.

ved brug af disse "externe" indputs på din video skal du iøvrigt sikre dig at videoen står på den rigtige kanal, det er ofte av, ex eller blot 00.

Udgangssignalet fra din computer, som du kan indstille under dine skærmegenskaber skal stilles til dels det stik som du har valgt at bruge til udgang, og dels til PAL - som tv/signal standard.
Avatar billede padde Nybegynder
03. april 2002 - 12:43 #4
- Skal der bruges noget bestemt software - for at "optage" PP-præsentationen? eller fungerer det blot som at optage fra TV....

(Undskyld min uvindenhed på dette område - jeg kan ikke engang programmere min video til at optage film når jeg ikke er hjemme :-)
Avatar billede 1003 Nybegynder
03. april 2002 - 13:16 #5
Det med videoen kender jeg godt*GG*

Du skal ikke bruge noget software til det, da det signal, der kommer ud af tv-out signalet, er "omformet" til video signal.
Så bare gå i gang..

det bedste syntes jeg, er at du kan se på tv´et hvad du optager så er du sikker på at signalet er ok..

Held og lykke
Avatar billede padde Nybegynder
04. april 2002 - 11:32 #6
Tak for svar.

Jeg må prøve og se om det ikke kan virke :-)