Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 09:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forside uden frames.

Min hjemmeside har en frame i venstre side - så langt så godt. Men nu vil jeg gerne have en forside, hvor man kan vælge at gå til en engelsk version, og denne forside skal være uden frames og stort set bare indeholde et link til den danske og et til den engelske. Hvordan gør jeg det? Hvad skriver jeg i linket? Jeg har forsøgt at lave en, men så åbner linket hjemmesiden uden frame'en.

Adressen er: http://minekatte.hjem.wanadoo.dk

Håber dem, der har set den før ikke er alt for trætte af den *SS*
Avatar billede lp Nybegynder
15. juni 2000 - 09:48 #1
Hejsa!

Den forside som skal være indgangssiden skal du kalde index.html (eller .htm) - altså det samme som den side du har dine frames i nu.

Du laver så noget indhold på den hjemmeside og linker til en side du fx. kalder index_dk.htm og en index_uk.htm

Den side som pt. danner dit frameset omdøber du til index_dk.htm

så kører det hele uden problemer........:-)
Avatar billede lp Nybegynder
15. juni 2000 - 09:51 #2
altså lige for at skære den helt ud:

din pt. framesetside (den må hedde index.htm nu tror jeg)
omdøber du først til index_dk.htm
og opretter et nyt dokument med det navn som din framesetside hedder nu. Den vil så bliver hentet istedet for den der bliver hentet nu.
når du så linker til din index_dk.htm kommer din frameset side som du jo bruger allerede.....

er du med? eller forvirrede det bare mere?
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 09:58 #3
Mjah...jeg ved godt, at jeg burde have en side, der hedder index, men-æh det har jeg ikke. Så jeg kan altså ikke lige hitte ud af hvilken side, der danner mit frameset (arrgh-jeg er dum, jeg skammer mig *GG*).

Det skyldes, at da jeg allerførst lavede den kunne jeg ikke finde ud af, at lægge den rigtigt op, så min udbyder gjorde det for mig. Så jeg har en, der hedder default, og jeg har noget der hedder parent folder.
Avatar billede lp Nybegynder
15. juni 2000 - 10:00 #4
default.htm
home.htm

???
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 10:03 #5
Jeg kan sagtens se logikken i det du skriver - og jeg skal nok finde ud af det. Når jeg altså bare lige har fundet ud af hvad jeg skal linke til *GG*.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 10:10 #6
Okay, her er de filer, jeg har:
andenkat.htm
default.htm
digte.htm
felix.htm
generelt.htm
hyperlinks.htm
kontakt.htm
alle er links til sider, der åbnes inden i framesettet. Og så er der TOCFrame.htm, der åbner selve frame'en.

Og så er der selvfølgelig mapperne:
andenkat-filer
digte-filer
felix-filer
osv.

Og en mappe, der hedder Parent folder.

He-he. Hvad siger du så?
(Der er ikke noget, der hedder lette points fra mig idag *GGG*)
Avatar billede lp Nybegynder
15. juni 2000 - 10:12 #7
default.htm
er den fil der danner dit grundlag.....

/LP
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 10:15 #8
Øhm...nå???
Avatar billede lp Nybegynder
15. juni 2000 - 11:13 #9
omdøb default.htm til default_dk.htm
lav en ny default.htm og lig den op istedet.......den nye fil du laver indeholder links til den danske og enkelske side og derved startes dit framset!!

/LP
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 11:35 #10
Okay! Jeg skulle bare lige have helt styr på, hvilken fil, jeg skulle bruge. Det vil altså sige, at den jeg har, der hedder default, i virkeligheden burde hedde index??? (Undskyld hvis jeg forekommer tykhovedet!)
Avatar billede rfogh Nybegynder
15. juni 2000 - 11:39 #11
Ikke for at forvirre, men den kan sagtens hedde default (det er bare mere normalt med index...)
Avatar billede lp Nybegynder
15. juni 2000 - 11:41 #12
nej ikke nødvendigvis, det kommer an på serveren og hvad man bedst kan li........
index bruger jeg
default bruger jeg nogen gange
home har jeg aldrig brugt......
den default.htm har jo egentlig ikke noget indhold, men kun frameset til de andre sider med indhold....

/LP
Avatar billede rfogh Nybegynder
15. juni 2000 - 11:46 #13
frameset: Det der fortæller browseren, at siden skal deles op, og i hvilke forhold :o)

---Hold kæft, hvor er jeg klog *GGG*---

DOH!
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
15. juni 2000 - 11:46 #14
Okay - takker mange gange! Nu tror jeg den er sevet ind!