Avatar billede samsing Nybegynder
01. april 2002 - 19:12 Der er 4 kommentarer

JVC digital camcorder

Har lige købt en jvc gr-vdl157 digital camcorder og nu kan jeg ikke koble den til min min computer så den kan bruges som webcam....Har kun fået et dv kabel og en com kabel men computeren kan ikke registrerer den i de porte.Og der fulgte ikke nogen drivers med...Skal jeg bruge en usbkabel eller kan det klares med de kabler jeg har????
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. april 2002 - 19:29 #1
Har købt et GR-DVX44E. Lytter lige med... :o)
Avatar billede mail_m-a-n Nybegynder
01. april 2002 - 19:32 #2
Din computer er nødt til, at være af en nyere type, som understøtter Firewire (DV/IEEE1394). Og den skal naturligvis have en DV port.

Hvis din PC har dette, mangler du et stykke software der kan "snakke" med dit kamera over DV porten. Der findes en del forskellige pakker og sikkert også en masse gratis.

Tag et kig på:

http://www.dvformat.com/htm/HomeSet1.htm
og
http://www.videoguys.com/firewire.htm

Hvis du bevæbner dig med lidt toldmodighed og tid, findes der nok en løsning, selvom siderne mest henvender sig til Video Editing.

//Mailman
Avatar billede bruno25 Nybegynder
01. april 2002 - 21:47 #3
Du skriver jo ikke hvad andet hardware du har og hvilket styresystem...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
02. april 2002 - 09:50 #4
Har du kontakt med dit kamera som det ser ud nu eller ?

Jeg mener kan du grappe/logge/recorde, "kært barn har mange navne" med din nuværende opsætning, hvis du ikke kan det er det sikkert et spørgsmål om software og drivere til dit kamera.

I tilfælde af at der fulgte software med til dit kamera, kan du med stor sandsynlighed klare problemerne med dette. Installer således alt hvad der fulgte med, og prøv så igen, det drejer sig efter al sandsynlighed om IE1394 som også "mail m-a-n" er inde på, og device driverne til dette (som med andre ord drejer sig om dit firewirekabel) skulle gerne blive installeret ved sammen med noget af softwaren!