Avatar billede kleve Nybegynder
01. april 2002 - 08:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opengl+nvidiakort

Er der nogen for hvem det er lykkedes at installere/opgradere omtalte drivere til Mandrake 8.2.

Jeg har prøvet at sætte det op via tar filerne , men kommer ikke nogen steder pga fejlmeldinger.
Måske kan man slet ikke bruge dem fra NVIDIA's hjemmeside til Mandrake 8.2 endnu?

-God Påske-
Avatar billede kleve Nybegynder
01. april 2002 - 08:58 #1
Mine problemer med driverne begynder også her:

Jeg ved  ikke hvilken Nvidia-Kernel der kører! Hvor ser jeg det?

Og  ( det lyder dumt ) , men hvordan lukker man xserveren ned i Mandrake/KDE !!. Jeg har ledt og ledt efter et sted hvor man bare lukker ned . Jeg ved godt man starter op igen med STARTX , men hvordan lukker man den midlertidigt ned?
Avatar billede unocom Nybegynder
01. april 2002 - 12:36 #2
Man lukker x ved "CTRL+ALT+BACKSPACE". og nu til nvidia driverene. jeg har kørt med dem i lang tid og de funker meget godt. jeg er ikke sikker paa at du har løst manualen til driverene. der staar udtrykkeligt hvad man skal gøre.

førest skal man instalere dem ,med enten "rpm -i NvidiaDrivers.rpm" eller
"tar -zxvf NvidiaDrivere.tar.gz ; cd NvidiaDrivere/ ; make".

der er 2 filer til driver packen den ene hedder noget med "kernel" og den anden hedder  noget med GLX. de skal begge instaleres. efter man har instalered dem skal man sige til x at den skal bruge dem.

i redhat skal man erstatte den driver man nu bruger i "/etc/X11/XF86config-4" eller "/etc/X11/XF86config".

linjerene ser saa danne ud.
###################################################

Section "Device"
    Identifier "nVidia Corporation|NV11"
    Driver "nvidia"
    BoardName "Unknown"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device "nVidia Corporation|NV11"
    Monitor "Samtron 96P"
    DefaultDepth 24
    Subsection "Display"
        Depth 24
        Modes  "2048x1536"
    EndSubSection
EndSection

###############################################

hvis i kigger her kan i se at der staar nvidia i 'Driver "nvidia"'
og naar i har skifted det gemmer i filen og laver en "startx".

man kan se om det funker, fordi den lavet er nvidia logo naar x starter.

alt hvad jeg har skrevet staar allerede i dokumentationen. saa læs den en anden gang.

UnoCom.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. april 2002 - 12:52 #3
unocom> :)
Avatar billede kleve Nybegynder
01. april 2002 - 13:03 #4
Kører du Red Hat eller Mandrake, unocom?
Avatar billede unocom Nybegynder
01. april 2002 - 17:32 #5
redhat og slack. men der burde da funke paa mandrake ?
Avatar billede arnbak Nybegynder
02. april 2002 - 08:31 #6
Måske du skal ha installeret compilere på din box, driverne skal jo compiles til dit system !!
RTFM :D
Avatar billede kleve Nybegynder
02. april 2002 - 09:27 #7
Jeg har prøvet med src.rpm filerne, men får en masse fejlmeldinger.
Det fik mig til at tænke på om det hele til at lave RPM'ere er installeret?

Hvilke compilere tænker du på arnbak?  . Jeg har været i pakke manager og har installeret en del,
men måske er der noget jeg har overset.
Avatar billede arnbak Nybegynder
02. april 2002 - 09:32 #8
Jeg tænker specielt på make og en en c compiler f.eks. gcc !
Avatar billede kleve Nybegynder
02. april 2002 - 14:30 #9
Ok, nu kører det.

Det der manglede var kernel source filerne!!! De skal også være der for at lave
om i kernen. Det ville Bill Gates nok ikke tillade!  .)
Avatar billede echelon01 Nybegynder
02. april 2002 - 18:27 #10
tsk, tsk... Man lukker da ikke X ned med CTRL+ALT+BKSP.. Så logger man jo bare ud :)

Det mest rigtige ville være, at du starter en konsol, og skriver "init 3"
Avatar billede kleve Nybegynder
03. april 2002 - 10:14 #11
Det er rigtigt echelon01.
Jeg satte systemet op til at starte i runlevel 03, dvs uden startx.
Så kunne jeg arbejde videre.
Nu kører jeg GLX ok
Avatar billede kleve Nybegynder
08. april 2002 - 11:05 #12
lukket