Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 01:54 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Fejlsikret tilstand

Jeg sidder med en compaq Presario.
Jeg skal have fjernet en virus "Kernel32" det er lige lykkes på dem bærebar men den anden virker det ikke rigtigt..........når jeg skal have startet comp i Fejlsikret tilstand er den ikke meget for det, når det så endelig lykkes er der ingen ting der virker, jeg kan køre rundt med musen men ikke klikke. Alt-Ctrl-Delete virker heller ikke.

Hvad skal jeg så gøre nu for at komme af med den virus
Avatar billede krukken Juniormester
01. april 2002 - 01:58 #1
Du kan jo formatere din harddisk?!
Avatar billede prodic Mester
01. april 2002 - 01:59 #2
Har du evt. en specifikt virus-navn - det kan være der findes en løsning/guide der kan afhjælpe dit problem.
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:03 #3
prodic>>>>>>>>

Der ligger Mcafee men den finder ingen ting, problemet er at jeg kun kan slette filer i Fejlsikret tilstand, ellers er filen i brug
Avatar billede prodic Mester
01. april 2002 - 02:06 #4
Tænkte nu mere på om du vidste hvad virussen hed, du må jo have fået en advarsel på et tidspunkt.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
01. april 2002 - 02:08 #5
hejjjjjjj ->

har du opdateret mcafee med alle de nyeste rettelse vha. liveupdate?
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:08 #6
Den hedder Kernel32 og jeg har fundet den men kan ikke slette den
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:09 #7
fiskesuppe>>>>>>>>

Nej det har jeg ikke det koster 30$
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 02:10 #8
Norton Antivirus om Kendel

Kernel
Detected as:
Kernel

Aliases:

Area of Infection:
.COM Files

Characteristics:
Memory Resident, Triggered

No additional information.

This threat is detected by the latest Virus Definitions.

All computer users should employ safe computing practices, including:

Keeping your Virus Definitions updated.
Installing Norton AntiVirus program updates, when available.
Deleting suspicious looking emails.
You may also scan your PC for threats now, by using the free online Symantec Security Check.

To ensure complete protection against viruses and similar threats, please review Symantec's product offerings for Home and Corporate users.
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:11 #9
Jeg har jo lige fjernet den fra en computer .......hvorfor kan jeg ikke på denne her ??????????
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 02:11 #10
Brug Norton istedet, det er mere sikkert, og trækker ikke så meget på ramne
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
01. april 2002 - 02:13 #11
enig med ig-n :o)
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:16 #12
jamen jamen ----------det kan jo godt gøres uden alle de programmer, jeg skal bare have maskinen i Fejlsikret tilstand så kan den slettes
Avatar billede prodic Mester
01. april 2002 - 02:18 #13
Mit spørgsmål opstod ved at de fleste samlinger af virus-information ikke indeholder nogen virus med navnet Kerne32, men omhandler ikke så få som angriber Kernel32. Så det var for at se, om der var en anden måde/præcis måde at fjerne den på.
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 02:18 #14
det er værd at betale for.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
01. april 2002 - 02:20 #15
jep, det norton koster vist ikke mere end et par hundrede kroner....
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:21 #16
prodic>>>

Jeg har været inde og læse om denne virus og som sagt kan den fjernes på andre måder
Avatar billede hejjjj Nybegynder
01. april 2002 - 02:22 #17
Ja ja men den skal væk NU
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
01. april 2002 - 02:38 #18
hejjj -> Har du mulighed for at bruge programmet Systemgendannelse (er i WinME og WinXP)?
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. april 2002 - 08:36 #19
Sådan fjernes den: dowmload F-Prot fra adressen
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
fylder kun 2 disketter. Udførlig dansk vejledning på ovenstående adresse. Nemt og programmet kører F Ø R windows. Koster intet. Det tager lidt tid, da programmet ikke kører så hurtigt, men du får fjernet din virus. Hvis du i øvrigt er interesseret i en fremragende gratis virusscanner så prøv Antivir. www.free-av.com
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. april 2002 - 08:43 #20
Og så den evige diskussion om Norton, McAfee og alle de andre. Hold nu inde med det. Havde han haft Norton var der andre der ville have sagt: Skift til McAfee, for Norton er ikke så sikker, osv.......Det hjælper jo ikke hejjjj. Penge er da ikke noget der bare sidder løst.
Avatar billede summer Mester
01. april 2002 - 08:44 #21
Gå ind på denne side: http://www.avirus.dk/ Hent AV-programmet F-PROT, der fylder 2 disketter. Det fjerner din virus lidt langsomt men sikkert. Du kan også samme sted, downloade AntiVir, som er et af de bedste freewareprg. fuldt opdateret (pt. er over 65000 vira reg.)
Kig nu blot på linket
Avatar billede hejjjj Nybegynder
05. april 2002 - 17:36 #22
Tak for hjælpen

Som sagt havde jeg fået slettet virussen på min bærebar men kørte for en sikkerheds skyld de 2 disketter og det var heldigt for disketterne fandt en bagdør
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. april 2002 - 19:41 #23
Tak for points!
Avatar billede summer Mester
05. april 2002 - 19:42 #24
Ja F-PROT er effektiv :-)))
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. april 2002 - 19:46 #25
Jeg vil meget gerne vide hvilket styresystem du bruger.