Avatar billede n00b Nybegynder
31. marts 2002 - 16:15 Der er 8 kommentarer

NetStationen VS. Cloons ?

Hey!
Jeg har siddet og tænkt på.. NetStationen har jo deres HH chat ting.. Eller hvad man kalder det.

Så er der jo kommet alle disse sites som har fået deres inspiration fra NetStationen's chat
www.4dchat.dk
www.3dchat.dk
www.netslottet.dk
www.tower.dk

Også er der jo dem som var her før NetStationen som de udenlanske
www.habbohotel.dk
og sådan nogen

Mit spørgsmål er så
Kan NetStationen sagsøge hver og en af disse chatte ?

Jeg mener så længe deres kilde og sådan ikke er brugt kan de vel ikke gøre en skid ?
Så siger i måske. Jo fordi de var her først. Jamen vil du så sige at ejeren af den første Tekstchat ever kan sagsøge, adichat.dk coolchat.dk textchat.dk ofir.dk skibet.dk ???

Det må vel være det samme ? Chattene ligner ikke hans men pricippet er det samme, sådan er det vel også med NetStation's klonerne ? De fungere på samme måde, men det er jo ikke NetStationens ?

Vil gerne have nogle agumenter *G*
Avatar billede qspi Nybegynder
31. marts 2002 - 16:17 #1
Nej selvfølgelig kan NetStationen ikke sagsøge de andre chatte!

Alle har ret til at lave en grafisk chat... det kan man ikke have patent eller lign. på!
Avatar billede earp Nybegynder
31. marts 2002 - 16:18 #2
Alt hvad NetStationen foretager sig er jo noget der også er lavet i forvejen, så jeg tror ikke de kommer langt med en såkaldt retsforfølgelse.

Desuden tror jeg heller ikke de gider.
Avatar billede qspi Nybegynder
31. marts 2002 - 16:19 #3
Hvis du har et cykelskur og jeg bygger et også, så kan du jo heller ikke sagsøge mig =)

Så lange de andre chatte ikke har kopieret grafiske elementer direkte af fra NetStationen, eller hinanden, er der ikke noget galt i det!
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 16:23 #4
gspi, og earp har sagt nok!
Så længe ingenting bliver direkte kopieret, eller noget i den stil. Kan de selvfølgelig ikke gøre noget, og hvorfor skulle de ?

Er der da snak om de vil det ?
Jeg har svært ved at tro deres crew, som jeg engang kendte udemærket da jeg var derinde, er dumme nok til det..

//Toast
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. marts 2002 - 16:44 #5
www.startfirma.dk vil nok have flere brugere som er kvalificeret til at besvarer spørgsmålet ud fra de gældende love, og ikke bare logiske konklusioner.

(Jeg tror heller ikke N kan gører ret meget)
Avatar billede spacey Nybegynder
01. april 2002 - 01:59 #6
Hey...

Jeg er involveret som udvikler på 4dchat.dk (eller hotelchat.dk om man vil), og der er, som andre også har sagt ingen tvivl om at netstationen ikke vil kunne vinde en sag om ophavsret, eller patent i retten.

Netstationen har dog tidligere trukket flere cloones i retten (vidstnok blandt andet tower.dk), fordi de havde stjålet kildekode eller grafik, hvilket er ganske ulovligt - og så vidt jeg ved vandt netstationen også disse sager.

Over and out.
//Jens
Avatar billede nuckiear Nybegynder
02. april 2002 - 15:34 #7
Spacey > Shut the fuck up man ?
Jeg har PERSONLIGT udviklet Tower.dk og vi har og kunne aldrig finde på at bruge noget som helst fra N.dk

Derudover er vi overhovedet ikke blevet trækket i retten eller truet med det.. Medmindre du kommer med KLARE beviser eller en tilbagetrækning kunne jeg derimod overveje at slæbe dig i retten for injuiere!

Afventer tilbage meldning
Avatar billede therichman Nybegynder
03. august 2002 - 17:55 #8
Nu hvor både ejeren af Tower.dk, og 4dchat.dk er her, så vil jeg godt have lov at spørge, om i vil hjælpe mig med at lave min egen grafiske chat?