Avatar billede toxic Nybegynder
31. marts 2002 - 13:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

firewall+FTP server

Jeg har sat en G6 FTP server op men problemet er at jeg er bag en firewall. Selve firewallen har jeg ikke adgang til da det er på et kollegie. Er der nogen løsning på dette problem ?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 13:50 #1
Brug port 21. Der er der normalt åben for i en firewall.
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
31. marts 2002 - 13:50 #2
du skal have fat i dem der har firewallen så de kan åbne den port du skal bruge...
Avatar billede toxic Nybegynder
31. marts 2002 - 14:09 #3
Ok er det den eneste udvej? kan brugeren slet ikke komme til at joine på anden vis.. måske med begrænsede muligheder.
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
31. marts 2002 - 14:10 #4
nope, firewallen har lukket for den port du bruger...
men bruger du port 21..?
den skulle da gerne være åben..
Avatar billede toxic Nybegynder
31. marts 2002 - 14:13 #5
Ok det vil jeg prøve er der nogen som kender til Bulletproof G6 ? ved ikke helt hvor man sætter porten op henne.
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
31. marts 2002 - 14:19 #6
du skal trykke på den knap hvor du kommer ind i main setup..
så kommer du ind på fanebladet generelt
og på den side finde du dette :
"listen on port number" og så et tal
der skulle gerne stå 21 elleres lav det om til 21
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
31. marts 2002 - 14:19 #7
håber du forstår ellers kan jeg godt lave det med billeder...
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 01:50 #8
Allo! Du sidder på et kollegie og vil have en ftp som folk ude fra kan koble sig på?
Så skal du have firewall admin (det er som regel også ham der er net admin) om du kan få port 21 routet fra jeres ekstrene ip, ind til dig....
Ellers kan det ikke lade sig gøre! (en firewall er admins bedste ven)
Avatar billede toxic Nybegynder
01. april 2002 - 12:00 #9
He he okay... jeg vil prøve mig frem svarer senere med reultatet.
Avatar billede toxic Nybegynder
08. maj 2002 - 13:46 #10
Hmm.. det var desværre ikke løsningen