Avatar billede m_tandrup Nybegynder
18. juni 1999 - 16:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deling af printer via Samba

Hej

Jeg har en HP DeskJet 660C printer. Den vil jeg gerne tilslutte min linux servers LPT1-port, og give mine win95 klienter mulighed for at printe ud på.
Jeg har sat Samba op til fil-deling og det virker fint. Men hvordan sætter jeg den op til deling af printeren.
Skal printeren første sættes op på linux''en? Og hvordan gøres det så?

Hilsen
Mads
Avatar billede dip Nybegynder
05. juli 1999 - 01:30 #1
Du installer først printeren under linux.

dernæst konfigurer du /etc/smb.conf, klip og klister evt. den eksisterne printer resource.
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
24. maj 2000 - 08:56 #2
Jeg brugt en aften... og fik det til at virke