Avatar billede sukos Juniormester
30. marts 2002 - 11:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lige et ISO spm.

Det er måske nok den forkerte kategori, men vil nu helst ha' et svar herfra :o)

Hvis jeg downloader en ISO, skal jeg så brænde den ned på en cd-rom, og så er den "automatisk" bootable?

Bruger p.t. Nero 5.5.3.5 til brændinger.
Avatar billede nejmann Nybegynder
30. marts 2002 - 11:08 #1
Du kan kun boote fra Cd'en hvis den er lavet til det... ellers kan du bruge Deamon til at "brænde" den ud på harddisken, læs mere her http://exp.dk/spm/191552
Avatar billede sukos Juniormester
30. marts 2002 - 11:12 #2
Ja, okay, men jeg kan jo lave en bootable cd via Nero, spm. er egentlig om jeg så skal pege på ISO'en?

Jeg er ønsker ikke at have en "bootable" partition
Avatar billede morw Nybegynder
30. marts 2002 - 12:07 #3
Kender ikke Nero, men på WinOnCD bliver et 4.5 ISO automatisk bootable.
Avatar billede skwat Praktikant
01. april 2002 - 10:26 #4
Det lyder lidt som om at du bare ligger filen ned på cd'en, og det du'r ikke, du skal have pakket iso'et ud.
Avatar billede sukos Juniormester
01. april 2002 - 10:27 #5
Og hvår'n gør jeg det?
Avatar billede nejmann Nybegynder
01. april 2002 - 12:20 #6
I nero gør du således...

Filer -> Brænd billede

så bliver ISO filen pakket ud på cd'en
Avatar billede sukos Juniormester
01. april 2002 - 15:10 #7
nejmann, det prøver jeg!
Avatar billede sukos Juniormester
04. april 2002 - 15:24 #8
Hmm, har lige prøvet hvad du skrev, nejmann, og det gav blot en "blank" cd.
Skal jeg både vælge brænd billede, samt trække iso'en ud på "brænderpladsen"?

Jeg prøver :o)
Avatar billede nejmann Nybegynder
04. april 2002 - 18:01 #9
Når du vælger "Brænd billede" eller "Burn image" skulle du gerne komme til en boks hvor du skal finde og vælge den pågældende ISO fil. Herefter skulle den gerne gå i gang med at brænde cd'en. Det skulle ikke være nødvendigt at trække ISO filen ud på "brænderpladsen"
Avatar billede sukos Juniormester
06. april 2002 - 10:02 #10
Ideen med at en partion var jo sådan set god nok.

Men det endte med at jeg brugte fireburner til at brænde en boot-cd af iso'en med freebsd 4.2!

Kunne ikke gøre det med Nero.
Eller kunne ihvertfald ikke finde ud af det med Nero!
Avatar billede sukos Juniormester
06. april 2002 - 10:05 #11
Så det varer nok ikke så længe, (kæresten vil ha' en oprydning!) før jeg kommer med spm herinde :o)

Ka' næsten ikke vente med at komme igang med Freebsd!