Avatar billede stigc Nybegynder
29. marts 2002 - 18:47 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Jeg tale dansk

En gang i mellem falder man over de sjoveste sprøgsmål. Hvem kan finde det dårligst formuleret spørgmål her på Eksperten?

http://www.eksperten.dk/spm/191381

Avatar billede nonick Nybegynder
29. marts 2002 - 18:58 #1
LOL du vinder
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2002 - 19:27 #2
And the Winner is:
http://www.eksperten.dk/spm/191093
fordi brugeren trods alt har lidt forstand på det der spørges om.
Eller??
Avatar billede dagree Nybegynder
29. marts 2002 - 19:36 #3
Hehe, det er lidt sjovt at ham i spørgsmål 191093 kalder sig for online-help.dk, for ham ville jeg sgu nødig få hjælp af >;)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 20:38 #4
Ja Den Danske Sprog R Mange Svært Lært:-)

Ud over det,Så vil jeg godt lige spørge hvad et "Sprøgsmål" er;-)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
29. marts 2002 - 20:40 #5
aahhhhh yeah 8)
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2002 - 20:41 #6
En sprøgsmål er en ting, som man ved man ikke ved noget om.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
29. marts 2002 - 20:43 #7
Vidste du ?=

At man kan gå igennem vægge.
At busser kører på stylter.

At i virkeligheden har mennesker ingen indvolde.

At små børn ikke kan lære at læse.

At klovne vil helst danse i cirkler.

At dørhåndtag skal fodres jævnligt.

At fjernsyn blot er et vindue til mars.

At ledninger helst vil parre sig d. 24 november.

At brosten kommer fra lilla græsmarker.

At i virkeligheden kan ænder ikke flyve.

At postkasser godt kan lide at blive strøget blidt nedefra og op.

At store klumper af kød i virkeligheden er lavet af reb.

At bøger er smartest at læse bagfra.

At de sidste nye biler kan kun kører baglæns til højre.

At de fleste berømtheder føler det er i orden at flyve over mindre byer.

At tøj i virkeligheden er lavet af madrester.

At træer har meget svært ved at samle bananer op.

At den afrikanske sangstemmer ikke kan lide tørre agurker.

At myrers kønsorganer sidder på hagen (dette gør parringen ganske interessant).

At store ankerkæder ikke kan lide små skorstene.

At modne hver gang man slår græsplænen.

At fisk som regel ikke kan lide flodheste.

At de fleste unge danskere ikke kan lide drikkevarer.

At insekter bedst kan lide kampesten fra Pluto.

At flæskesvær er lavet af rester fra romkugler.

At de fleste høreapparater bliver produceret rundt om ækvator.

At Cola i virkeligheden er lavet af mælk og grus.

At Belgiske hønse hoveder smager af asfalt om sommeren.

At de fleste nulevende hollændere er træt af regn.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 20:44 #8
Nå.Dem har jeg ingen af lige nu.
Jeg kan faktisk ikke lige komme i tanke om noget jeg ikke ved noget om:-)
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2002 - 20:53 #9
Høreapparater og belgiske hønsehoveder er ligegyldigt pjat, når der er længere til Sverige end om sommeren. Desformedels tager det længere tid at cykle.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 21:09 #10
hey lad os gøre nar af folk der er ordblinde eller dårlige til dansk, de er jo ikk så gode mennesker som os andre.
Og skal vi ikke også finde en uden ben i rullestol vi kan mobbe lidt og vælte?
Og så lad os da oss lige sparke lidt til alle dem der ligger ned, folk der er dårlige til at se eller høre - I HØRER IKKE TIL PÅ EKSPERTEN, vi ka kun bruge perfekte mennesker, for vi er sq så pisse seje, vi er PERFEKTE!!!

(catch my drift?)
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2002 - 21:12 #11
Satire er også en slags humor. Stakkels mennesker uden humor.
(catch my drift?)
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 21:15 #12
Nå ja og stigc - du er jo heller ikk selv helt perfekt, så måske skulle du bare lade andres fejl være i fred ikk :)
<CITAT>
"spørgmål"
</CITAT>

<CITAT>
"Og du er LIGE nu med i opløbet om en hovedpræmien på 1000 point, for Ekspertens dårligst formuleret spørgsmål..."
</CITAT>

POPCORN'et :/
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 21:20 #13
Der er sq ikke noget at sige til at udlændinge har det svært i DK:-)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 21:21 #14
Selv om de ikke burde være her,uden en rigtig god grund
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 21:23 #15
mugs : er jeg da udemærket godt klar over, jeg får bare lidt ondt i røven når jeg ser det der alligevel.
Hvis joken var gået ud over mig havde det sq ikk genereret mig, men det kan i jo ikk på forhånd vide vel, nogle mennesker kan tage det, andre kan ikke, måske bliver manden såret, hvis nu f.eks han har kæmpet med ordblindhed hele livet, og er blevet mobbet hele sin skoletid osv. så er det måske ikk så fedt oss at få smidt det i krydderen her, og ligefrem blive kåret til stavespasser vel (ja jeg ved godt jeg laver en masse antagelser - men det er bare for at lave et eksempel, man skal jo nok lige tænke over at det kan være sådan noget inden man bitcher løs ikk :) )

Far er ikke sur, far er skuffet

POPCORN'et
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2002 - 21:28 #16
Kære far!
Jeg synes nu du skyder en del over målet.

Hvis jeg fra starten havde ment, at spørgsmålet var oprettet for at nedgøre andre mennesker, havde jeg aldrig svaret.

Jeg tog spørgsmålet for "lidt sjov i gaden", og kan kun blive overrasket over, hvordan vi mennesker læser ordene.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 21:32 #17
Så må vi nok hellere sige undskyld.
Undskyld
Avatar billede stigc Nybegynder
29. marts 2002 - 21:32 #18
phunkypopcorn >> Tag det lige roligt. Faktisk handler det slet ikke om stave/slåfejl, men om formuleringen. Kan du ikke se det sjove i de total sorte indlæg?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 21:34 #19
det er oss fint nok, men bare husk - personerne det går ud over syns måske ikk det er så sjovt - hvis de gør er det jo bare rart - for selvironi er sundt, men hvis ikk de gør så er det sq da synd for dem at der bliver gjort nar af dem, og nu var min kritik så egentlig oss mere henvendt til stig :)

POPCORN'et
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 21:35 #20
:-)
Avatar billede stigc Nybegynder
29. marts 2002 - 21:38 #21
Så må vi jo heller pakke disse sarter sjæle ind i vat og isolere dem fra denne onde verden.

Syntes selv det var en humoristik måde at sige at de måtte omformulere deres spørgsmål, hvis de ville have et svar.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 21:39 #22
stig : jo det kan jeg for å vidt godt, men derfra og så til at nedgøre folk offentligt er der altså et stykke vej i min verden, du skal se, det er sq nok ikk så fedt hvis nu man rent faktisk ikk er god til dansk og hver dag er nødt til at omformulere sig 1000 gange fordi folk altid har svært ved at forstå en..... men igen er det antagelser fra min side af, at det er sådan det hænger sammen...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. marts 2002 - 21:46 #23
Jeg syntes det ser ud til at "pladen" kører i samme rille nu:-)
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2002 - 22:06 #24
rs2000 >Yes and goodnight
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. marts 2002 - 07:50 #25
Kommentar fra phunkypopcorn

Jo, lad os det..
Jeg har benene med sidder i stolen - er det oki???
Nej, seriøst...

I andre burde opføre jer lidt bedre, og istedet for at mobbe andre, så tag p*z på jer selv...
Man kan ikke gøre for at man ikke staver perfekt, har briller, fregner, ikke har modetøjet, er lav/høj, flad/storbarmet, grimme tæer osv..

Hav en god påske (og samvittighed!)