Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2002 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

En masse små spørgsmål (Mandrake 8.2)

Jeg har lige installeret Mandrake Linux 8.2 og mangler svar på følgende:

* Jeg har en masse filer til at ligge på min anden harddisk, som er FAT32, hvordan kan jeg se dem med Mandrake?

* Der er et e-mailprogram som hedder Evolution. Hvordan skriver jeg adgangskoder til min postkasser?

1) Værktøjer
2) Indstillinger for e-post
3) Rediger
4) Indkommende e-post
Og så kan man afkrydse "Husk denne adgangskode" men der er ingen steder man har skrevet en adgangskode?

* Hvordan får jeg scrollkanappen på min mus til at virke?

* Kan man lave en genvej så alle åbne vinduer minimeres ved tryk på windowsknappen+D?

*** Hvis der er nogen, som ikke har noget i mod at besvare et par begynder-spørgsmål hen af vejen, over ICQ ville det være en stor hjælp.
Avatar billede aneez Nybegynder
29. marts 2002 - 15:00 #1
den første er at du mounter det som vfat... dette ændre du i din /etc/fstab fil. til den disk partitionen ligger på .. kig i man under fstab. "man fstab"

scroll knappen skal du bruge et tool til.. så under scroll på freshmeat jeg kan ikke lige huske hvad det hedder.
Avatar billede rfogh Nybegynder
29. marts 2002 - 15:10 #2
Når evolution henter posten skal den nok spørge dig :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2002 - 15:19 #3
rfogh >> Nej den siger "Kunne ikke koble til mail.web-sale.dk (port 995)" når den forsøger at hente.
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2002 - 16:43 #4
aneez >> Har du ikke enten et link, eller lidt mere detaljeret forklaring? Jeg kan ikke finde ud af at søge i manualen, og indholdsfortegnelsen nævner ikke noget om det.
Avatar billede aneez Nybegynder
29. marts 2002 - 18:18 #5
til fstab..

du gør det at du kopiere en af de tidligere brugte linier fra fstab og ændre der hvor der står fil system (nok ext2) til vfat og ændre mount point til en mappe du har lavet.
Og du ændre drevet du vil mounte til den partition du vil mounte f.eks /dev/hda1
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. marts 2002 - 19:13 #6
Okay, tak, nu virker det også. Efter at have skiftet fra GNOME til KDE virker scrollknappen også.

Men jeg vil meget gerne have mailprogrammet til at virke - nogen ideer på det punkt?
Avatar billede madsdyd Nybegynder
29. marts 2002 - 22:18 #7
Hejsa Tommy

Fat32 partitioner - der er et værktøj til at håndtere mountning af partitioner i kontrolpanelet:
"Mandrake Control Center" og så "Monteringspunkter" (hvis du kører Dansk). Dette værktøj kan klare det
hele for dig, og er beskrevet i manualen på file:/usr/share/doc/mandrake/en/user.html/diskdrake.html

Eveolution: Jeg kender ikke dette program særligt godt, men port 995 er pop3 over SSL (Secure Socket Layer).
Ikke alle mail serveren understøtter dette. Se om du har mulighed for at slå dette fra i en preference ting,
og prøv igen.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 13:16 #8
du kan vist nok allerede se dine filer på din windows harddisk, adressen er: /mnt/win_c