Avatar billede woodydrn Nybegynder
29. marts 2002 - 00:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sendmail til windows via mail()

Davs ...

Jeg er har lavet et login script i PHP, der mailer validation koder til brugeren der har oprettes sig i databasen (MySQL) via et web interface, jeg ved at mit script virker da jeg har afprøvet det på linux red hat server ...

Men jeg vil gerne afprøve scriptet lokalt på min Win2k maskine, jeg har prøvet at downloade sendmail for windows ( http://www.dynamicstate.com ) og configureret den til min mail server (som jeg ved virker ...).

Jeg har skrevet i c:\winnt\php.ini hvilken smtp server og sendmail path osv, men stadig kan jeg ikke få sendmail til at virke. Jeg ville bare høre om der var nogen der havde sat noget op til win2k før der var hurtigt og let. Uden at jeg skal inst. IIS bvadr ;) (no offence heh)

Danny Asmussen ...
Avatar billede dava Nybegynder
29. marts 2002 - 01:45 #1
FYI det er rimeligt smertefrit at installere og afinstallere IIS på W2K... -især det sidste :-D
Avatar billede woodydrn Nybegynder
29. marts 2002 - 02:11 #2
jeg ved godt det er let, men jeg vil ikke have IIS inst. på min maskine - der er for mange sikkerhedshuller deri ...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
29. marts 2002 - 11:45 #3
Hvad er så grunden til at du kører windows hvis du ikke vil bruge IIS?
Så er en FreeBSD eller linux da meget bedre til at køre apache, php & mysql :)
Avatar billede woodydrn Nybegynder
29. marts 2002 - 14:06 #4
Nogen der kan svare på mit spørgsmål istedet ?

Desuden kører windows fint med apache, php og mysql - jeg vil bare ikke have IIS inst. hvilket kun vil gøre det mere usikkert end det er i forvejen. Jeg updater hver gang apache, php og mysql kommer ud med nye versioner, jeg har da ikke haft nogen fejl med det endnu.

Hele scriptet kommer på en unix cobalt raq bagefter, linux red hat - jeg vil bare kunne teste det på windows uden IIS ...

Danny Asmussen ...
Avatar billede dava Nybegynder
30. marts 2002 - 19:49 #5
På Win32 behøves du kun at sætte SMTP (til feks din internet udbyders) i din php.ini

php.ini eks:
[mail function]
; For Win32 only.
;SMTP =
SMTP = vip.cybercity.dk

; For Win32 only.
;sendmail_from =
sendmail_from = bruger@domain.dk

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
Avatar billede woodydrn Nybegynder
31. marts 2002 - 13:39 #6
Jeg har skrevet i min php.ini som jeg skrev, hvis jeg f.eks bruger exec("sendmail.exe -t -messagefile=".$filename); så virker det fint, men mail() virker stadig ikke "Warning: Failed to Connect" kommer den med.
Avatar billede woodydrn Nybegynder
31. marts 2002 - 19:51 #7
btw. smtp og pop3 virker fint, med en sniffer kan jeg se at den overhovedet ikke prøver at sende noget ... ser bare ud til den ikke kan finde sendmail - selvom jeg har sat path i environment og php.ini.
Avatar billede woodydrn Nybegynder
22. april 2002 - 10:58 #8
ingen svar der virker .. eneste der fik det til at virke hos mig var mig ... derfor mine point ;)