Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med harddisken - kan ikke få adgang til gamle filer..

Jeg har haft nogen problemer med min harddisk(1) - computeren vil ikke starte op med denne. Så jeg har sat min gamle harddisk(2) i og installeret Windows XP på denne. Nu ligger mit problem så bare i, at jeg ikke kan komme til mine gamle filer på harddisk(1) efter jeg har sat denne i igen. Når jeg prøver at komme ind på harddisk(1), fortæller computeren at denne ikke er formateret og spørger så om dette skal gøres.

Er der nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan bruge mine gamle filer på harddisk(1)?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 17:44 #1
har haft samme problem. undgå 2 harddiske på samme ide. hjælper det?
Avatar billede slyhn Nybegynder
28. marts 2002 - 17:45 #2
Den skal vi lige have engang til !!!
Hvorledes er opsætningen ???
Er begge HDD tilsluttet computeren på samme tid ??
Hvorledes sidder jumperne??
Kan BIOS finde begge HDD, såfremt de er tilsluttet ??
o.s.v.
Mvh
Slyhn
Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:48 #3
Begge harddiske sidder i. Harddisk(2) er sat som primær og Harddisk(1) som sekundær. Computeren finder begge harddiske uden problemer, når jeg bruger harddisk(2)'s styresystem.
Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:52 #4
Echsphilee..
Hvad mener du med samme ide?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 17:53 #5
kan du se den hd1 i Denne computer? hvad er filsystemet angivet til? hvis det er RAW, er mit bud, at hd'en er afgået ved døden. har en hd til rep (dvs. udskiftning) i øjeblikket pga. netop det. producenten har godkendt den som værende i stykker, så går bare og venter på en ny...:-(
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 17:54 #6
sidder harddiskene på samme fladkabel? i så fald, prøv at sætte dem på hver sit kabel
Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:56 #7
Jeg har ikke hd1 siddende i computeren nu. Når den sidder i arbejder computeren meget langsomt.. Men jeg kan se begge harddiske i Denne Computer. Men når jeg dobbelt-klikker på hd1, så siger den at den ikke er formatteret.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 17:57 #8
højreklik på hd1, vælg egenskaber. hvad er filsystemet?
Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:58 #9
Begge harddiske sidder på samme kabel..
Kan man sætte dem på forskellige kabler? Jeg har kun 3 stik på mit bundkort - et til floppy, et til cd-drev og så det sidste til harddiske. Jeg har tidligere haft begge harddiske sat til samtidig, uden at dette gav nogen problemer.
Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:58 #10
NTSC
Avatar billede dicktaid Nybegynder
28. marts 2002 - 17:59 #11
Undskyld.. NTFS
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 18:14 #12
ok, så er jeg lidt lost. sorry
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. marts 2002 - 18:15 #13
men apropos kabler. du kan jo prøve med kablet til cd-rom drevet. det skulle meget gerne være samme bredde.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
23. maj 2002 - 11:56 #14
tak for point. hjalp mit svar dig alligevel. ellers skal du have de 150 bananer igen
Avatar billede dicktaid Nybegynder
23. maj 2002 - 12:04 #15
Jeg fik løst problemet.. og dit svar hjalp mig godt på vej!

Tak for hjælpen..