Avatar billede lindsepigen Nybegynder
28. marts 2002 - 11:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering ml to comp på netværk

Hej,

Kan jeg synkronisere min stationære med min bærbare, når de bare er på netværk med hinanden gn en switchboks?

Eller hvordan skal man gøre det?
Avatar billede lindsepigen Nybegynder
28. marts 2002 - 11:44 #1
hov - den stationære er xp og den bærbare win2k
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 00:01 #2
Hvad skal synkronisers?

Ja, du kan godt gøre det. Hvis man siger du har filerne liggende på din stationær maskine, skal du gøre sådan.

Fra din bærbare computer går du ind på din stationnære computer og finder den mappe som skal være synkron. Så højreklikker du på mappen og vælger "Make available offline". Så kopiere den bærbare filerne over på sin egen harddisk.

Nu kan du få fat i disse filer, ved at gå ind på på det share, hvor filerne nu er tilgængelige offline. Når du så kommer i forbindelse, så synkronisere du filerne igen, så de nyeste bliver kopieret rundt.

Jeg har ikke selv prøvet det før, men prøv at tjekke det ud.
Avatar billede lindsepigen Nybegynder
29. marts 2002 - 12:05 #3
Det jeg skal synkronisere er Outlook kalenderen i office xp. Så skal jeg altså finde den mappe hvor den lægger informationerne i?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 12:17 #4
Ahhh .. Outlook kalender... det tror jeg desværre bliver lidt mere kompliceret. Jeg tror ikke at man bare kan synkronisere den mappe/fil.

Jeg prøver lige at se om jeg kan finde et program som kan det ønskede.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 12:18 #5
Hvilken Outlook er det? 2000?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 12:20 #6
Dohh ... du har jo lige skrevet hvad det er .. :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 12:24 #7
Her inde er der en masse programmer og metoder:

http://www.slipstick.com/outlook/sync.htm
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 12:26 #8
Og inde fra den side, ser dette program "best" ud:

http://www.outlookfolders.de/english/QSync/preface.htm
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 12:27 #9
Lad det være et svar.
Avatar billede lindsepigen Nybegynder
29. marts 2002 - 15:17 #10
kanon! Må man spørge hvordan du fandt frem til de sider? jeg har søgt og søgt og søgt uden held
Avatar billede lindsepigen Nybegynder
29. marts 2002 - 16:08 #11
Jeg har fundet den løsning jeg nok kommer til at bruge : www.readysyncgo.com - det foregår over nettet, så man har også sin kalender online hvis man en dag har glemt sin bærbare/håndholdte.

Man kan tilføje alle de devices man vil -dvs fx mine to computere og en ipaq. Det er jo bare smart! Og så er det gratis og uden reklamer
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 16:09 #12
Jeg søgte på google ...

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=g-SPC&q=synchronize+outlook+calendars

Det var så nummer 2 forslag dervar den side. :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. marts 2002 - 16:14 #13
Ja, ReadySyncGo ser godt nok sejt ud!