Avatar billede jsc Nybegynder
27. marts 2002 - 19:29 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

hjemme netværk

hej eksperter...

Jeg har to computer til at stå og jeg vil gerne have dem begge på internettet under den samme internetforbindelse (kabelforbindelse).
Jeg har sat computerne sådan:  (internet)==(Com.1)==(Com.2), men det virker ikke...

com.2 er sat med en fast ip 192.168.189.2
com.1 er sat med to faste ip'er 192.168.229.1

Com.1 og com.2 kan ikke finde hinanden, men min krydskabel skulle virke!

Hvad gør jeg?

/jsc
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
27. marts 2002 - 19:31 #1
Jeg tror ikke du kan kører over internettet med et krydskabel. Jeg ville købe en switch, som jeg ville forbinde alle tre.
Avatar billede jsc Nybegynder
27. marts 2002 - 19:38 #2
jeg har jo kun krydskabel mellem de to com.
og så har jeg kabeltilslutning til com.1 via et netværksmodem
og så ville jeg jo gerne have begge maskiner på internettet samtidig!

/jsc
Avatar billede heinekastrup Nybegynder
27. marts 2002 - 19:42 #3
det kan godt lade sig gøre men din pc skal sættes op til det, det vil sige at du skal have netværkskort i begge pc'er.
dette er ikke den billigste løsning men det er den sikkerste,og det gir dig mange foredele.
man kan også købe en switch,men den kan fjerne op til 25% af den samlet hastighed.
ikke særligt sjovt.
men ikke med netværkskort.
håber at det lykkes for dig.
hilsen heinekastrup.
PS: du er velkommen til at skrive hvis der er noget at du er i tvivl om.
Avatar billede jsc Nybegynder
27. marts 2002 - 20:02 #4
--> heinekastrup, jeg har selvfølgelig to netkort i com.1 og et netkort i com.2.

Men hvordan sætter du det op, skal jeg skrive noget bestemt et sted? skal jeg skrive noget i undernetmaske (andet end: 255.255.255.0)? eller hvad skal jeg?

Kan nogen ikke hjælpe? - :-(

/jsc
Avatar billede nesral Nybegynder
27. marts 2002 - 20:33 #5
hvilket os bruger du
Avatar billede jsc Nybegynder
27. marts 2002 - 21:04 #6
på com.1 bruger jeg win 98 SE, og på com.2 bruger jeg win 98.

jeg har muligheden til at skifte til win 2000 og win Xp, hvis det er nødvendigt!

/jsc
Avatar billede nesral Nybegynder
27. marts 2002 - 21:33 #7
hvis du kører 98 se kan du bare dele internet forbindelsen med windows det er tusind år siden jeg har prøvet med 98 se men jeg ved det kan lade sig gøre prøv at søge på internet deling i hjælp..

hvis du kører 2k eller xp kan jeg guide dig hele vejen ....

hvis din computer har kræfter til at køre xp vil jeg klart anbefale dig at bruge det...

det er meget mere  stabilt end 98.. dette er den største fordel..men slet ikke den eneste..
Avatar billede nesral Nybegynder
27. marts 2002 - 21:35 #8
er selv den glade ejer af xp pro uk.. det går for det meste over en uge imellem genstarter..
der gik sjældent mere end 3 døgn med 98..
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
28. marts 2002 - 12:47 #10
>>heinekastrup: En switch fjerner aldeles IKKE 25% procent fra hastigheden. Den fjerne overhovedt igen ting. Det er, sammen med en router, den bedste, sikreste og mest stabile løsning man kan vælge.

>>jsc: Hvordan PRÆCIST er com1 forbundet til Internettet? Du nævner et netværksmodem??
Avatar billede jsc Nybegynder
28. marts 2002 - 13:49 #11
--> nesral, jeg har også tænkt på at skifte jeg har bare ikke lige haft den tid det tager at sætte alle mine ting op igen.

--> grinderslev, jeg kigger lige på...

--> mhoffmann, ja, jeg har en kabeltilslutning via et netkort og videre til mit netværksmodem, og så har jeg et ekstra netkort i com.1 (den der kan gå på internettet) til at forbinde med et netkort i com.2!
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
05. august 2002 - 17:20 #12
Hvad med at få lukket spørgsmålet...