Avatar billede al_dair Nybegynder
22. marts 2002 - 14:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor sidder RAM'en på en Armada 4220 t

Er der nogen der, tilfældigvis(!), ved hvor RAM slotterne sidder på en sådan dyr...Har prøvet bagsiden.

Takker på forhånd
Avatar billede bihieee Nybegynder
22. marts 2002 - 14:43 #1
øh?
Avatar billede ballak Nybegynder
22. marts 2002 - 14:57 #2
På motherboardet!?
Avatar billede niklaj Nybegynder
22. marts 2002 - 16:46 #3
"Armanda 4220 t"Er det det navnet på motherboard?
Avatar billede al_dair Nybegynder
22. marts 2002 - 17:56 #4
Compaq Armada 4220 t?
Alle kender da Compaq Armada Serien, Det er en bærbare maskine,folkens ;-D
Jeg gik ud fra I kendte den ...Øv.

Sorry  o0:)
Avatar billede ballak Nybegynder
22. marts 2002 - 23:40 #5
Hvis du åbner computeren og ser på motherboardet, burde det da ikke være noget problem at finde RAM slottene.
Du ved måske ikke hvordan RAM slot ser ud?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 01:25 #6
Normalt sidder rammen under tastaturet. Hvis du kigger mellem F-tasterne, sidder der vist 4 små plastdimser, der kan skubbes op eller ned. Skub dem alle 4 og så kan tastaturet løftes.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 01:26 #7
ballak-> Det lyder nærmere som om, du ikke ved hvad en bærbar er :) Man åbner ikke bare sådan en og kigger på bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 00:05 #8
Har du fået svar på spørgsmålet?
Avatar billede al_dair Nybegynder
10. april 2002 - 08:49 #9
UFC:

Det ser ud som om den kan opgraderes til den maximale 92 mb ram, hvor jeg har de 32 mb nu. Men jeg har ihærdigt forsøgt at finde Ram slotterne, men det lykkes heller ikke, selvom operationen ikke lod mange komponenter sidde tilbage på motherboardet. Igen er jeg  så i tvivl om den overhovedet kan opgraderes. Næsten alle komponenter er onboard.

Det var Compaq Armada 4220 t, hvis nogle skulle finde dybtgående info om den, ville det være vidunderligt....

Takker
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2002 - 18:36 #10
Prøv her: http://www.compaq.com/

Kig under Support. Der kan du spørge compaq, hente nye drivere osv.
Avatar billede al_dair Nybegynder
11. april 2002 - 16:01 #11
I øvrigt har jeg 2 SDRAM 64mb blokke, der er ikke passer i min stationærs slot. Udseendet her (bunden, der skal sidde i slottet):

l__________ _______________l

hvor min slot ser sådan ud:

l____ ____________________l

Måske er de kun for bærbare?

Kig her (den lille):

http://www.powerchips.co.uk/images/sdram.jpg
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 21:00 #12
De nederste på billedet ligner dem, jeg har i min Armada M700
Avatar billede al_dair Nybegynder
12. april 2002 - 18:16 #13
Passer bærbare RAM  så ikke ind i stationære ?

Er de overhovedet delt på den måde?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2002 - 21:21 #14
Nej, du kan ikke bruge ram beregnet til en bærbar i en stationær pc.