Avatar billede mikkelmn Nybegynder
21. marts 2002 - 23:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjerne texture i 3D max

Jeg har givet et objekt en texture og vil gerne bare have den ensfarvet igen. Hvordan fjerner jeg en texture så objektet bliver som det var fra starten??? Det burde være let, men jeg kan sipelthen ikke finde knappen???
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. marts 2002 - 00:37 #1
Du går ind i din material editor. Find det matriale du har på i den rulle menu der er der. Så går du ned i maps og finder din texture der  feks. på defuse color  sæt V i den hvide kasse og det skulle være ordnet :-)
Avatar billede mikkelmn Nybegynder
22. marts 2002 - 00:44 #2
Nej jeg vil ikke andre den texture, jeg vil bare fjerne den fra et objekt der ikke skulle have haft nogen overhovedet.
Avatar billede mikkelmn Nybegynder
22. marts 2002 - 00:46 #3
Jeg mener, jeg vil ikke ÆNDRE materialet, det går jo ud over alle objekter der har det materiale på sig.
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. marts 2002 - 00:48 #4
kan godt se hvis du bruger den samme texture på flere objekter at det ikke er en smart måde  men bruger du den kun på et objekt kan du godt gøre det, hvis du fortryder går du bare ind og tager V´et væk igen og den er på objektet igen
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. marts 2002 - 00:48 #5
hmmmm for langsom  :-)
Avatar billede mikkelmn Nybegynder
22. marts 2002 - 00:49 #6
Jo men det løser desværre ikke problemet :-( Man må da kunne vælge et objekt og så sige 'remove texture' eller 'discard texture' eller noget lignende????
Avatar billede michael-rene Nybegynder
22. marts 2002 - 00:51 #7
ja måske  kigger lige på det, er ikke så meget inde i 3d max endnu :)
Avatar billede cure_ Nybegynder
25. marts 2002 - 10:22 #8
Jeg har bogen 3D Studio MAX 4 Bible.. Deri står der at det ikke kan lade sig gøre at fjerne textures fra objects .. Så tænk Jer om inden i mapper jeres objekter :)
Avatar billede mikkelmn Nybegynder
25. marts 2002 - 14:19 #9
Den køber jeg.  ...desværre :-)
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. marts 2002 - 22:10 #10
cure>> Ja, jeg har selv prøvet via TrackView (og en masse andre kreative påfund), men det ser ikke ud til at det kan lade sig gøre... Det er egentligt lidt dårligt, når man tænker over det :-(

mikkelmn>> Hvis du føler at det er et meget stort problem for dig, så kan du jo altid eksportere dit objekt som DXF-format og dernæst importere den igen... Dette var det nærmeste løsning jeg kunne finde på - det virker ok, men er måske en lidt alternativ løsning :-))

ZeroHero
Avatar billede mikkelmn Nybegynder
25. marts 2002 - 22:17 #11
I min situation vil det nok være lettere at slette objektet og lave det igen, men ultimativt bør man jo i virkeligheden kæle for alting og skabe den perfekte overflade på alle objekter.... Det er nok også hvad max-programmørerne har tænkt :-)