21. marts 2002 - 23:57Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Fjerne texture i 3D max
Jeg har givet et objekt en texture og vil gerne bare have den ensfarvet igen. Hvordan fjerner jeg en texture så objektet bliver som det var fra starten??? Det burde være let, men jeg kan sipelthen ikke finde knappen???
Du går ind i din material editor. Find det matriale du har på i den rulle menu der er der. Så går du ned i maps og finder din texture der feks. på defuse color sæt V i den hvide kasse og det skulle være ordnet :-)
kan godt se hvis du bruger den samme texture på flere objekter at det ikke er en smart måde men bruger du den kun på et objekt kan du godt gøre det, hvis du fortryder går du bare ind og tager V´et væk igen og den er på objektet igen
Jo men det løser desværre ikke problemet :-( Man må da kunne vælge et objekt og så sige 'remove texture' eller 'discard texture' eller noget lignende????
Jeg har bogen 3D Studio MAX 4 Bible.. Deri står der at det ikke kan lade sig gøre at fjerne textures fra objects .. Så tænk Jer om inden i mapper jeres objekter :)
cure>> Ja, jeg har selv prøvet via TrackView (og en masse andre kreative påfund), men det ser ikke ud til at det kan lade sig gøre... Det er egentligt lidt dårligt, når man tænker over det :-(
mikkelmn>> Hvis du føler at det er et meget stort problem for dig, så kan du jo altid eksportere dit objekt som DXF-format og dernæst importere den igen... Dette var det nærmeste løsning jeg kunne finde på - det virker ok, men er måske en lidt alternativ løsning :-))
I min situation vil det nok være lettere at slette objektet og lave det igen, men ultimativt bør man jo i virkeligheden kæle for alting og skabe den perfekte overflade på alle objekter.... Det er nok også hvad max-programmørerne har tænkt :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.