Avatar billede jorgen1 Nybegynder
21. marts 2002 - 23:53 Der er 16 kommentarer

Statistik tæller - gratis

Hvor findes et velfungerende og gratis tællesystem? Har brugt ZipStat med tilfredshed i lang tid, men deres webhotel har opsagt dem med kort varsel.
Findes der en tilsvarende service (med placering af lidt kode på hver HTML-side).

hilsener
Jørgen
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 23:54 #1
www.analog.cx
www.awstats.com

begge gratis - hvis det er det du mener?
Avatar billede sthen Nybegynder
22. marts 2002 - 00:04 #2
Jørgen

Har du adgang til PHP og MySql er det forholdsvis let at lave det selv.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
22. marts 2002 - 00:06 #3
du kan da også bruge Chart.dk
Der kan du få statistik, og eget forum.
Bruger det selv og er meget tilfreds.
samtidigt får du også ekstra besøgende inde fra Chart!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. marts 2002 - 06:44 #4
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. marts 2002 - 08:03 #5
hvofor laver du ikke bare selv en. hvis det er en besøgstæller. så er den nem at lave, med  Frontpage 2000.
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
22. marts 2002 - 08:55 #6
Desværre råder jeg ikke over egen server, hvorfor en egen løsning ikke er mulig. Der skulle gerne være et supplement til web-hotellets egen ufuldkomne statistik.
Jeg glemte at nævne, at tælleren ikke må kunne ses på siderne - herved udelukkes det i øvrigt velfungerende Chart.dk.
Avatar billede sunkist Nybegynder
22. marts 2002 - 10:16 #7
www.hitcount.dk har en usynlig tæller og meget statistik, men om den tæller helt rigtigt, er jeg lidt i tvivl om.
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
22. marts 2002 - 11:32 #8
Tak for forslaget. Jeg ville se nærmere på Hitcount, men ventede forgæves i flere minutter for at komme ind på deres site. Sikkert en overbelastet server.
Overbelastning er nemlig et problem, som let opstår for et succesfuldt foretagende. Og risikoen for os web-mastere er, at vores sider ikke vil lade færdig hos vores brugere.
Jeg er derfor stadig åben for forslag.
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
22. marts 2002 - 12:22 #10
Tak for henvisningen. Denne søgning efter gratis tæller giver for det meste løsninger, hvor tælleren er synlig på siden. Hvis den skal være usynlig, må man betale.
Altså - usynlige gratis tællere har stadig interesse - og gerne fra en web-master, som har erfaring med stabil drift (store krav; jeg ved det).
Avatar billede hojben Novice
22. marts 2002 - 12:27 #11
Er du selv webudbyder eller ligger du hos en?

Hvis du ligger hos en så burde de dælme da ha en count.cgi whatever.. det har alle udbydere med respekt for sig selv...

ellers kunne du jo slå over i asp og lave en der.. som kun du kunne se
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
22. marts 2002 - 12:32 #12
Det drejer sig om sites, som ligger hos et fremmed web-hotel. De kører med et statistik-program (LiveStats), som imidlertid er meget ufuldkomment og ikke opdateret. Desuden vil jeg gerne have en kontrol af web-hotellets statistik, da den undertiden ikke fungerer.
Avatar billede hojben Novice
22. marts 2002 - 12:36 #13
Jamen...

Er det et statistikprogram du leder efter ?
er det en tæller?
Kan du ligge filer i cgibin?

Jeg har ihvertfald et lækkert stats program her: http://www.klaverportalen.dk/cgi-bin/awstats.pl
Avatar billede hojben Novice
22. marts 2002 - 13:00 #14
og en tæller jeg ved du kan gøre usynlig og som er gratis får du her:
http://www.muquit.com/muquit/software/Count/Count.html
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
22. marts 2002 - 13:41 #15
Forkert spor.
Som nævnt efterlyses en ekstern tjeneste, hvis kode indsættes på ens HTML-sider. Herefter genereres en statistik, som man modtager en gang om dagen/ugen eller kan læse på servicens netsted.
Det skal være gratis og usynligt. En service, som www.zipstat.dk flot har leveret, indtil den blev kvalt i dens egen succes.
Avatar billede hojben Novice
22. marts 2002 - 13:48 #16
okay... på den lumske måde ;)

well have no clue then..