Avatar billede terriator_knight Nybegynder
21. marts 2002 - 18:34 Der er 8 kommentarer

Afsløring

Kan man på nogen som helst måde opspore stjålne computere via sattelit eller internet eller noget andet.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. marts 2002 - 18:36 #1
ja - hvis der er en sporingsdims på computeren!
ellers ikke!
en smart person ku måske også ha lagt et sporeprogram ind på sin pc, i tilfælde af den bliver stjålet, som så kalder op til ham, og melder sin ip el. lign.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. marts 2002 - 18:36 #2
du lyder lidt paranoid?! ;9
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2002 - 18:37 #3
kun hvis der er installeret GPS udstyr i det. Eventuelt kunne man bruge en GSM telefon med indbygget GPS og så på den måde få en SMS med koordinatet for udstyret når det startes.

Dette er foreksempel ekstra udsty til en BMW X5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2002 - 18:37 #4
hvorfor?

Har du købt en "varm" maskine?
Avatar billede vesperillo Nybegynder
21. marts 2002 - 18:39 #5
Det her er en mulighed, hvis man har fået stjålet en maskine -
PhoneHome.
http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=3327&app=def&i=5
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
22. marts 2002 - 00:19 #6
Hvis computeren er forsynet med netkort, kan maskinen måske spores på MAC adressen. Jeg har dog ikke set et program som kan kan gøre det igennem en gateway.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 09:30 #7
Enhver "spore en computer" facilitet man kunne indbygge i computeren ville derefter kunne misbruges som en "holde øje med den computer" facilitet af mennesker der ikke havde belæg for at gøre det.

I nyere versione af pentium chippen indbyggede Intel et unikt chipId for hver chip. Det nusmmer skulle banker osv så bruge som verifikation af at brugeren var den han var.

Det resulterede i et ramaskrig. "Invasion af privatlivets fred".

Så Intel måtte modificere så: den ID er som default slået fra, og kan kun aktiveres ved at ejeren selv aktivt vælger at slå den til.
Og siden har man ikke hørt en lyd om det id-nummer. måske er der slet ikke noget i de nyeste pentium-versioner.

mvh JakobA
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:11 #8
lukketid?!